Esteu aquí: Inici > Més notícies > 2011 > L’ETSEIAT i l’EETAC, a la Festa al Cel

L’ETSEIAT i l’EETAC, a la Festa al Cel

L’Escola Tècnica Superior d'Enginyeries Industrial i Aeronàutica de Terrassa i l'Escola d'Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels seran presents a la Festa al Cel que té lloc diumenge 2 d'octubre a Barcelona.

29/09/2011
L'Escola d’Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels (EETAC) i l’Escola Tècnica Superior d'Enginyeries Industrial i Aeronàutica de Terrassa (ETSEIAT) seran presents el proper diumenge, 2 d'octubre, a la Festa al Cel, el festival aeri més antic i importat de tot el territori espanyol a Barcelona.

A l’estand de l’EETAC els visitants podran veure el PicoRover, un mini robot esfèric que ha estat creat en el marc de la competició Google Lunar X PRIZE i té com a objectiu fer-lo arribar a la Lluna; un femtosatèl·lit, un globus sonda amb el qual el grup d’estudiantat Wikisat va participar en el concurs N-Prize per llançar un satèl·lit a l’òrbita terrestre. Els visitants a més podran provar un simulador de vol.

D’altra banda, l’ETSEIAT participa amb un estand on els estudiants i estudiantes de l’equip Trencalòs i els de l’associació estudiantil EUROAVIA proporcionaran informació sobre els seus projectes i sobre l’Escola als visitants. L’equip Trencalòs ha impulsat el projecte d'un avió no tripulat capaç d’enlairar-se i de volar amb una càrrega cinc vegades superior al seu propi pes. Aquest va ser el primer projecte INSPIRE3, un programa de l’ETSEIAT per donar suport a projectes tecnològics extraacadèmics. Enguany l'equip Trencalòs desenvolupa un nou projecte: la construcció d’un avió solar, el Solar Endeavour.

La Festa al Cel
La Festa al Cel va néixer amb l'objectiu de potenciar les platges de la ciutat de Barcelona inicialment amb exhibicions de vol per ràdio control i va anar creixent edició darrera edició fins a convertir-se en un espectacle de velocitat, perícia i tecnologia, que reuneix cada any més de 300.000 persones a la façana litoral de Barcelona i en la qual participen empreses del sector, l'Exèrcit de l'aire, l'Armada, l'Exèrcit de Terra i campions de vol acrobàtics.