Esteu aquí: Inici > Més notícies > 2011 > La Fundació CIM i l’equip ETSEIB MotorSport, al Saló de l'Automòbil

Del 14 al 22 de maig en el pavelló 6 del recinte firal de Montjuïc, a Barcelona

La Fundació CIM i l’equip ETSEIB MotorSport, al Saló de l'Automòbil

La Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) participa en la present edició del Saló de l’Automòbil, a través de la Fundació CIM i l’equip ETSEIB MotorSport, que ocuparan un espai a l’estand de la Societat de Tècnics de l’Automoció (STA).

12/05/2011
Mentre que l'equip ETSEIB MotorSport de l’ETS d’Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB) de la UPC mostra el seu monoplaça CAT03, el Centre Tecnològic Fundació CIM dona a conèixer la seva intensa activitat en R+D+i, processos productius i formació en l'àmbit de l’automoció. Ambdós grups estaran presents en l’estand que l’STA ocupa al pavelló 6 del Saló Internacional de l’Automòbil de Barcelona, que se celebra del 14 al 22 de maig.

En aquest espai també s’hi mostren diversos cotxes elèctrics, tant prototips com vehicles comercials. A més, s’hi poden veure els projectes guardonats a la vuitena edició dels Premis del Saló Internacional del Automòbil de Barcelona, que s'han presentat el 13 de maig a les 12.30 h al mateix pavelló.

L’equip ETSEIB MotorSport
L’ETSEIB MotorSport de la UPC va ser el primer equip de l’Estat en la classificació de la Formula Student. Aquesta competició internacional adreçada a l’estudiantat d’enginyeria, es va celebrar per primer cop a Espanya, del 23 al 26 de setembre de 2010, al Circuit de Catalunya a Montmeló.

El vehicle CAT03, que participava per tercer any consecutiu en aquesta cursa, va ser construït per 23 estudiants i estudiantes de l’ETSEIB. Es composa d’un motor de motocicleta de 4 temps i 4 cilindres, fa 2,73 metres de llargada i pesa 240 quilos. També ha competit als circuits de Hockenheim (Alemanya) i al de Riccardo Paletti a Varano (Itàlia), on va assolir una meritòria dotzena plaça entre la quarantena d’aspirants.

CIM, tecnologia avançada de la producció
Al Laboratori de Fabricació de la Fundació CIM s’han desenvolupat, en estreta col·laboració amb l'equip de l’ETSEIB, els components mecanitzats del monoplaça de l’ETSEIB, mitjançant centres de mecanitzat multieixos. També s’hi ha fabricat el col·lector d’admissió, que proporciona aire al motor. En aquest cas, s’ha emprat la tecnologia de rapid-prototyping, que consisteix en la impressió en tres dimensions d’una peça virtual.

La Fundació CIM és un centre d'innovació i tecnologia especialitzat en Tecnologies Avançades de la Producció. Té com a missió ajudar les empreses i als professionals a incrementar la seva capacitat tecnològica i d'innovació, mitjançant el desenvolupament de projectes de R+D+i, activitats de formació i difusió de coneixements en l'àmbit de les Tecnologies de la Producció, contribuint al desenvolupament professional de les persones i al progrés tecnològic, econòmic i mediambiental de les empreses.