Esteu aquí: Inici > Més notícies > 2011 > Primer postgrau en comunicació multimèdia per a persones amb discapacitat

La Fundación Antena 3 i la UPC promouran, els propers 5 anys, accions que ajudin a la inserció laboral de joves amb discapacitat

Primer postgrau en comunicació multimèdia per a persones amb discapacitat

El Postgrau en Comunicació Multimèdia és un títol propi de la UPC, que s’impartirà a partir de curs 2011-2012 a la UPC School amb el suport de la Càtedra d’Accessibilitat de la UPC. Està dirigit a la capacitació de persones amb discapacitat per a la seva futura inserció professional en el sector dels mitjans de comunicació.

14/06/2011
La Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i la Fundació Antena 3 han formalitzat avui, 14 de juny, un acord per a la creació d’un programa formatiu de postgrau en Comunicació Multimèdia, el primer dirigit exclusivament a persones amb discapacitat per formar-les en matèries relacionades amb la comunicació multimèdia per a la seva futura inserció professional en el sector dels mitjans de comunicació.

Integrat en els programes de formació de postgrau de la UPC per al curs acadèmic 2011-2012, el Postgrau en Comunicació Multimèdia s’iniciarà el proper mes d’octubre amb una oferta inicial de 20 places, que seran subvencionades en la seva totalitat per un programa de beques, i una càrrega lectiva de 30 ETCS. S'impartirà a la UPC School amb el suport de la Càtedra d’Accessibilitat de la UPC.

El cos docent del nou postgrau, dirigit per David Sánchez Carreras, professor del Grau en Multimèdia del Centre de la Imatge i Tecnologia Multimèdia de la UPC, estarà format per professorat específic de la UPC i per professionals del sector multimèdia català. La formació serà teòrica i pràctica, ja que l’estudiantat haurà de superar una estada en pràctiques en empreses del sector multimèdia i audiovisual

El Centre de la Imatge i Tecnologia Multimèdia és la unitat de la UPC responsable de l’organització, impartició i gestió del postgrau, juntament amb la Càtedra d’Accessibilitat, que gestionarà els aspectes relacionats amb la discapacitat i l’accessibilitat del programa.

Programa docent del postgrau
El nou postgrau desenvoluparà les habilitats professionals necessàries per crear, gestionar i analitzar continguts multimèdia en un context d’evolució tecnològica i de canvis profunds en los models de comunicació.

La formació s’impartirà a través de classes teòriques i pràctiques, que es realitzaran mitjançant tallers que preparin l’estudiant per al món laboral. Així mateix, el programa inclou un període de pràctiques de 320 hores a empreses del sector audiovisual.

Els principals blocs del programa estan dedicats als fonaments de la comunicació multimèdia i en línia, al disseny i l’arquitectura dels continguts, a les eines multimèdia i al màrqueting en línia i a mitjans de comunicació social.

Per poder-lo cursar caldrà estar en possessió del certificat de minusvalia amb un percentatge mínim del 33% i haver cursat el Cicle Formatiu de Grau Superior en Comunicació Audiovisual o almenys tres cursos del grau en Comunicació Audiovisual o Periodisme.

En el marc del Proyecto Pro
L’organtizació i la impartició d’aquest postgrau és la primera acció conjunta d’una col·laboració més àmplia entre la UPC i la Fundación Antena 3, que durant els propers cinc anys treballaran conjuntament per promoure actuacions que ajudin a millor la capacitació de joves amb discapacitat i la seva integració laboral dins el sector audiovisual. La UPC se suma així a una iniciativa iniciada fa dos anys per la Fundación Antena 3 per aquesta mateixa finalitat, anomenada Proyecto Pro, impulsada amb la col·laboració de les universitats Carlos III i Complutense de Madrid, Telemadrid, Onda Madrid i Vértice 360º, a més de la dels mitjans del Grupo Antena 3.

De d’aleshores, el Proyecto Pro ha comptat amb la participació d’organitzacions com com ATAM; el Colegio Oficial de Psicólogos de Madrid; les fundacions Adecco, Integra, Obra Social ‘La Caixa’, Manpower, ONCE-FSF Inserta i Randstad, i el Real Patronato sobre Discapacidad, entre d’altres.

La finalitat de la UPC és contribuir a la normalització social i l’autonomia plena de les persones amb discapacitat, independentment de les seves característiques físiques, auditives, visuals, psíquiques o mentals. En aquest sentit, la UPC és una universitat compromesa amb la igualtat d’oportunitats de totes les persones. Des del 2007 està implementant el Pla Director per a la Igualtat d’Oportunitats i en el seu desplegament hi treballen directament la Oficina de Suport per a la Igualtat d’Oportunitats, el Programa d’Atenció a la Discapacitat i la Càtedra d’Accessibilitat.