Esteu aquí: Inici > Més notícies > 2011 > La UPC, guardonada per la recerca en el projecte SMOS

La UPC, guardonada per la recerca en el projecte SMOS

Rep el guardó Cristòfol Juandó, que atorga l’Ajuntament de Barcelona, conjuntament amb Mier Comunicaciones i l’Institut de Ciències del Mar

02/10/2011
La Universitat Politècnica de Catalunya. Barcelona Tech (UPC) ha rebut el guardó Cristòfol Juandó 2011 ex aequo amb l’empresa Mier Comunicaciones i l’Institut de Ciències del Mar per la tasca de coinvestigació en el satèl·lit d’observació de la Terra del projecte europeu SMOS (Soil Moisture and Ocean Salinity). El guardó l’atorga l’Ajuntament de Barcelona a les entitats que destaquen per la recerca i divulgació aeronàtica a Catalunya.

Aquesta distinció reconeix la tasca de recerca conjunta en el projecte SMOS com una mostra d’excel·lent col·laboració Universitat-Empresa a nivell internacional en una àrea pionera.

El guardó es va lliurar a un membre de l’equip investigador del Grup de Recerca en Teledetecció (Remote Sensing Lab) del Departament de Teoria del Senyal i Comunicacions en el marc de la Festa del Cel, que va tenir lloc a la platja de Barcelona el 2 d’octubre.

Un satèl·lit per conèixer dades claus per al clima
SMOS és un projecte del programa de l’Agència Espacial Europea que permetrà avançar en l’estudi de l’evolució climàtica del planeta.

A la UPC s’ha dissenyat l’instrument científic i el procés d’anàlisi de dades captades pel satèl·lit del projecte SMOS. Gràcies al sensor MIRAS, un nou concepte de radiòmetre dissenyat per investigadors de la Universitat, SMOS efectua per primer cop mesures sistemàtiques i globals de la humitat del sòl i la salinitat superficial del mar. Aquestes variables geofísiques són bàsiques en el sistema climàtic de la Terra i permeten monitorar el desenvolupament sostenible dels recursos naturals. Els investigadors de la UPC participen al projecte SMOS des dels seus inicis, a principi de la dècada dels 90.