Esteu aquí: Inici > Més notícies > 2011 > Projecte per construir una residència i un centre de dia per a persones amb paràlisi cerebral

El nou edifici, que es construirà a Terrassa, acollirà en 3.500m2 una residència i un centre de dia concebuts per facilitar la vida de les persones amb diversitat funcional. El projecte de la UPC aposta per la innovació tecnològica i dels materials que proporcionin als usuaris i usuàries el màxim d’autonomia.

14/09/2011
El rector de la Universitat Politècnica de Catalunya. BarcelonaTech (UPC), Antoni Giró, ha signat un conveni amb Prodiscapacitat Fundació Privada Terrassenca (Prodis) per dissenyar i construir una residència i un centre de dia per a persones amb paràlisi cerebral a Terrassa. L’acord, que s’ha signat amb el president de Prodis, Pere Baltà, designa la UPC com a responsable de l’elaboració del projecte bàsic i executiu de la residència i centre de dia, així com de la direcció d’obra arquitectònica i direcció tècnica.

El projecte, que es desenvoluparà durant el 2011 i el 2012, aposta per la innovació tecnològica i dels materials. La voluntat de l’equip director del projecte és que les 30 persones amb paràlisi cerebral que viuran a la nova residència disposin de les instal·lacions, la distribució dels espais i els requeriments assistencials que els proporcionin, amb l’ajut de la domòtica, el màxim d’autonomia. A més, la UPC construirà el centre de dia per a 20 usuaris i usuàries més, l’objectiu del qual és potenciar la interacció d’aquestes persones amb la societat.

A nivell estructural i dels materials es preveu l’ús de panells de fusta contralaminada, un sistema innovador i pioner de construcció sostenible en un edifici de 3.500 m2 i 3 plantes. Una altra de les innovacions serà l’ús de la geotèrmia com a tècnica d’obtenció d’energia per a l’edifici.

Sandra Bestratén, professora de l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona (ETSAB), i Joan Ramon Rossell, professor i director del Laboratori de Materials de l’Escola Politècnica Superior d’Edificació de Barcelona (EPSEB), seran les persones responsables del projecte per part de la UPC. Bestratén i Rossell van guanyar un concurs restringit d’avantprojectes convocat per Prodis amb el projecte presentat juntament amb Emili Hermías, professor de l’EPSEB.

Prodiscapacitat Fundació Privada Terrassenca (Prodis)
Prodis és una fundació privada d’iniciativa social i sense ànim de lucre, destinada a l’assistència i la promoció integral de les persones adultes amb discapacitat intel•lectual, paràlisis cerebral o malaltia mental. L’objectiu de la fundació és la millora de la qualitat de vida de les persones amb diversitat funcional. Actualment Prodis, gestiona:

• El Centre Ocupacional Reina de la Pau, amb 67 persones ateses.
• El Centre de Paràlisi Cerebral Ciutat de Terrassa, amb 23 persones ateses.
• El Centre Ocupacional Ciutat de Terrassa, amb 75 persones ateses.
• El Centre Especial de Treball Ciutat de Terrassa, amb 115 treballadors.
• El Servei d’habitatge, amb 94 persones ateses
• El Servei de tuteles, amb 16 persones ateses.

La construcció d’una nova residència i centre de dia per a persones amb paràlisi cerebral, amb una capacitat de 30 places residencials i 20 diürnes a la ciutat de Terrassa forma part de la continuació del compromís que la Fundació va adquirir fa 50 anys amb les persones amb paràlisi cerebral, discapacitat intel•lectual o malaltia mental. La cessió per part de l’Ajuntament de Terrassa d’una parcel·la de 1550 m2, el compromís econòmic de Prodis i de la societat civil, així com el conveni signat amb el Dretament de Benestar Social i Família, es el punt de partida del nou projecte de que la Fundació desenvoluparà amb la UPC.