Esteu aquí: Inici > Més notícies > Trasllat de les instal·lacions de l'Escola d'Enginyeria d'Igualada

L’escola canvia de nom: d'Escola Universitària d'Enginyeria Tècnica d'Igualada a Escola d'Enginyeria d'Igualada

Trasllat de les instal·lacions de l'Escola d'Enginyeria d'Igualada

La Generalitat de Catalunya, l'Ajuntament d'Igualada, la UPC i el Consorci Escola Tècnica d'Igualada han signat, el 31 d'octubre, l'acord pel trasllat de les instal·lacions de l'Escola d'Enginyeria d'Igualada.

31/10/2012
L’acte de signatura de l'acord pel trasllat de les instal·lacions de l'Escola d'Enginyeria d'Igualada ha estat presidit pel conseller d’Economia i Coneixement, Andreu Mas-Colell, i ha comptat amb l’assistència de l’alcalde d’Igualada, Marc Castells; del secretari d’Universitats i Recerca de la Generalitat de Catalunya, Antoni Castellà; del director general d’Universitats i president del Consorci Escola Tècnica d’Igualada, Lluis Jofre; i del rector de la Universitat Politècnica de Catalunya • BarcelonaTech (UPC), Antoni Giró. Tots quatre han rubricat el conveni pel trasllat de l’escola.

Noves instal·lacions
El nou edifici de l’Escola d’Enginyeria d’Igualada s’ubicarà a l’avinguda del Pla de la Massa, en uns espais cedits per l’Ajuntament. En aquests espais hi ha actualment ubicada la Càtedra d'empresa A3 in Leather Innovation. Allà es traslladarà el centre docent que es complementarà amb una nova ala la construcció de la qual finançarà la Generalitat de Catalunya i que acollirà espais docents, despatxos i laboratoris, així com una nova biblioteca que estarà oberta a la ciutat.

Està previst que el nou edifici de l’Escola d’Enginyeria d’Igualada entri en funcionament el curs 2014-2015 i que s’articuli al voltant de la Càtedra com a nucli de transferència de coneixement sobre el sector adober. La càtedra es va crear ara fa quasi un any amb el suport de les associacions empresarials, l’Ajuntament i la mateixa UPC i està potenciant i consolidant el sector dels curtits a Igualada a través de la internacionalització, la captació de noves empreses, la formació i la innovació.

El conveni que s'ha signat el 31 d’octubre deixa sense efectes un d’anterior signat per totes les parts pel trasllat de l’escola, que, finalment, no ha pogut dur-se a terme per les dificultats de finançament. El nou projecte redueix en més d’un milió d’euros la proposa anterior gràcies a l’aprofitament de l’edifici de l’Associació d’Investigació de les Indústries del Curtit i Annexes (AIICA), l’actual seu de la Càtedra A3 in Leather Innovation, que ja inclou els laboratoris, la planta pilot, la sala d’actes i els despatxos de gestió.

L’Ajuntament va concretar la passada primavera la compra de l’immoble i, en el marc d’aquest conveni, el cedirà al centre universitari. Paral·lelament, la Generalitat també va aprovar abans de l’estiu aportar 2,5 milions d’euros per completar l’edifici existent amb la nova ala que acollirà les aules, la biblioteca, els despatxos del professorat i l’aparcament. A aquesta quantitat, l’Ajuntament hi afegeix 2,5 milions d’euros més, dels quals 1,3 milions corresponen a l’edifici existent. En total, el projecte tindrà un cost de 5 milions d’euros.

Canvi de nom
D’altra banda, com a conseqüència de la nova oferta docent del centre que integra un màster universitari en enginyeria del cuir, l’antiga Escola Universitària d’Enginyeria Tècnica Industrial d’Igualada ha passat a ser l’Escola d’Enginyeria d’Igualada.