Esteu aquí: Inici > Més notícies > El Parlament insta al Govern a aprovar un Pacte Nacional per a la Indústria

Per situar la indústria en el centre de l’economia, des de la concertació política i el diàleg social

El Parlament insta al Govern a aprovar un Pacte Nacional per a la Indústria

El Parlament de Catalunya ha aprovat, el 13 de juliol, una resolució per instar el Govern a aprovar un Pacte Nacional per a la Indústria a Catalunya amb el vot favorable de tots els grups de la cambra catalana. La resolució ha estat elaborada pel Pacte Més Indústria, que compta amb el suport de sindicats, patronals, col·legis professionals i universitats catalanes —entre elles la UPC—, i reclama el foment de la indústria per reactivar l'economia del país.

13/07/2016
L’aprovació del Pacte Nacional per a la Indústria amb consens de tots els grups polítics representats al Parlament significa un pas endavant per encarrilar el futur de Catalunya amb una nova economia industrialista. El Pacte Nacional/Acord programàtic per a la indústria, al que es compromet el Govern de Catalunya, ha de ser l’instrument marc i el full de ruta per al desplegament en els propers decennis d’un conjunt de mesures per a situar la indústria en el centre de l’economia, des de la concertació política i el diàleg social.

Aquest Pacte Nacional per a la Indústria ha nascut de la veu i el consens de la societat civil catalana agrupada a Més Indústria, amb els sindicats, les organitzacions empresarials, els col·legis professionals i les universitats. L’ampli suport que han donat els agents socials i econòmics a un projecte industrial per a la Catalunya del segle XXI compromet a Govern i institucions a no defallir per a transformar totes les estructures i les infraestructures necessàries per a dotar Catalunya d’una nova economia productiva de base industrial.

En la complexa conjuntura econòmica i política que travessa el país, és altament significativa la unió de la societat i de les seves institucions entorn d’un projecte econòmic i social per a fer front als reptes que planteja ara la necessària sostenibilitat ambiental i els canvis de paradigma tecnològic. Rearmar la indústria és la resposta que té consens avui a Catalunya per recuperar benestar i ocupació de qualitat.

El conjunt de les organitzacions de Més Indústria resten a la disposició del Parlament de Catalunya per a tot allò que se’n derivi, i reafirmem així el compromís de continuar treballant per a l’impuls a la indústria a Catalunya.