Esteu aquí: Inici > Més notícies > Dimarts de llibres, a l’ETSAB, en el marc del cicle LLETRAFERITS*

En la sessió del 7 d’abril, dedicada als hàbitats de l’arquitectura, es presentarà el llibre “Pensado a mano”, de Ricardo Flores i Eva Prats, i comptarà amb la participació de l’arquitecte i editor d'Arquine, Miquel Adrià

Dimarts de llibres, a l’ETSAB, en el marc del cicle LLETRAFERITS*

LLETRAFERITS* és el nom del cicle impulsat per l'Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona (ETSAB), de la Universitat Politècnica de Catalunya, per donar a conèixer llibres i revistes, majoritàriament publicats i editats per professorat de la mateixa Escola, que serveixen de punt de partida per reflexionar sobre aspectes diversos de l'arquitectura i l'urbanisme.

25/03/2015
Sota el lema LLETRAFERITS*, aquell qui té una bona cultura gràcies a les seves lectures, l’àrea de cultura de l’Escola Tècnica Superior d'Arquitectura de Barcelona (ETSAB) ha iniciat aquest quadrimestre un cicle que inclou la presentació de 16 llibres (dels quals ja se n’han presentat quatre) i nou revistes d’arquitectura i urbanisme, publicats per professors de l’ETSAB entre els anys 2013 i 2014. Les sessions, des del mes de febrer i fins al juny, tenen lloc els dimarts a les 19.30 hores, cada quinze dies, a la sala de Graus de l'ETSAB. Després de cada sessió hi ha un debat moderat per un professor o professora del centre, en què el públic té l’oportunitat de dialogar amb els autors. Es tracta d’actes no només adreçats a professors i estudiants, sinó també oberts a tota la ciutat, ja que s’inscriuen dins la línia d’actuació de l’escola d’esdevenir un espai o àgora cultural més de Barcelona, i de referència per a la ciutadania.

‘Al voltant dels hàbitats...’ és el tema que emmarca les presentacions d'aquest segon quadrimestre de LLETRAFERITS*. En cada sessió s’exploren els conceptes d'hàbitats segons els diferents àmbits de l'arquitectura i l'urbanisme a tractar, com per exemple, al voltant dels hàbitats del projecte, de la societat, de la ciutat, de la teoria, de la història, etcètera. En la propera sessió, que tindrà lloc el 7 d’abril, es presentarà el llibre Pensado a mano, dels professors Ricardo Flores i Eva Prats, i hi participarà l’arquitecte i editor d'Arquine, Miquel Adrià. Moderarà el debat el professor Xavier Llobet.

El 21 d’abril serà el torn de “Barcelona. 20 th Century Urbanism”, del professor Josep Parcerisa, i de la darrera edició de “Barcelona Pam a pam”, d’Alexandre Cirici, ampliada per Itziar González, en una edició dedicada als hàbitats de la ciutat en què se centren les dues obres, un debat que moderarà la professora Mar Santamaria.

La sessió del dia 5 de maig, anirà al voltant dels hàbitats de la història, amb la presentació d“Arquitectura y arte Moderno”, del professor Antonio Pizza i la professora Carolina García, i de l’obra “Historia del arte y de la arquitectura moderna 1930-1989”, de Fernando Álvarez. Moderarà el professor Julio Garnica.
Durant la sessió del 19 de maig, que versarà sobre els hàbitats de la teoria, es presentarà “Escritos fundamentales de Gottfried Semper”, d’Antonio Armesto, i comptarà amb el professor Ricardo Devesa, coordinador del cicle, com a moderador.

Finalment, durant la sessió del 2 de juny, dedicada als hàbitats dels mitjans, es presentarà l’obra “Architecture on the web”, de Paolo Schianchi, així como les revistes Arquitectura, Ciutat i Entorn (ACE); Arquitectonics; Cercle; DC Papers; DPA; D'UR; Identidades; Palimpsesto, i QRU. La sessió comptarà amb la participació dels editors i amb el professor Jordi Oliveras com a moderador.

Exposició a la biblioteca de l'ETSAB
Paral·lelament, a l'entrada de la biblioteca de l’ETSAB s’ha organitzat una exposició de tots els llibres i revistes que es presenten dins el cicle LLETRAFERITS*. Aquest programa, coordinat pel professor Ricardo Devesa, és l’embrió d’una iniciativa posada en marxa per visibilitzar la producció editorial de l’Escola i per gestionar-ne la distribució comercial. De fet, és l’escola d’arquitectura d’Espanya que produeix més llibres i l’única que actualment edita nou revistes en el camp de l’arquitectura i l’urbanisme: Arquitectura, Ciutat i Entorn (ACE); Arquitectonics; Cercle; DC Papers; DPA; D'UR; Identidades; Palimpsesto, i QRU.