Esteu aquí: Inici > Més notícies > El 30 de juny finalitza el termini per sol·licitar els préstecs UPC Alumni per al curs 2016-2017

Per als nous estudiants del CFIS, la data límit és el 10 de juliol

Fins dijous, 30 de juny, els estudiants de grau i màster poden presentar les sol·licituds per obtenir un préstec UPC Alumni per al curs 2016-2017. Per als nous estudiants d’una de les dobles titulacions de grau del Centre de Formació Interdisciplinària Superior (CFIS), el termini finalitza el 10 de juliol. Impulsat per UPC Alumni i el Consell Social de la UPC, aquest programa de préstecs ofereix finançament econòmic sense interessos a l’estudiantat amb millor expedient de la UPC, perquè pugui completar la seva formació.

29/06/2016
El programa de préstecs UPC Alumni està obert a tot l’estudiantat de la Universitat que vulgui realitzar una estada internacional, per cursar una part del grau o màster o elaborar un treball de fi de grau o de fi de màster a una universitat estrangera, així com per cursar una doble titulació de grau al CFIS de la UPC.

El finançament es materialitza mitjançant un préstec sense interessos de l’import que l’estudiant o estudianta consideri necessari per cobrir les despeses associades als seus estudis, amb un màxim de 20.000 euros per beneficiari. Les condicions del préstec permeten començar a retornar l’import percebut a partir de dos anys després que la persona beneficiària s’incorpori al mercat laboral. El retorn d’aquest import permet que altres estudiants es puguin beneficiar dels préstecs i així successivament. D’aquesta manera, els préstecs UPC Alumni faciliten la continuïtat d’estudis a altres estudiants de la Universitat amb un expedient destacat que per manca de recursos no poden completar la formació.  L’import atorgat es destinarà a cobrir les despeses de matrícula, allotjament i transport a la UPC o una universitat estrangera.

Més de 260.000 euros atorgats a 25 estudiants
Promogut per UPC Alumni i el Consell Social de la UPC des del 2011, aquest programa de préstecs reconeix l’excel·lència acadèmica dels estudiants, de manera que tinguin els millors expedients puguin accedir als estudis que els interessa, sense que la manca de mitjans econòmics sigui un impediment. El programa proporciona, per tant, oportunitats de futur als estudiants i estudiantes de la UPC amb altes capacitats acadèmiques, trencant les barreres econòmiques que els dificulten l'accés a la formació superior. Fins aquest curs, el fons dels préstecs s'ha nodrit de les donacions dels antics alumnes i les empreses protectores d'UPC Alumni. Un fons que han permès atorgar, fins ara, més de 260.000 € a 25 beneficiaris. dels quals s'han retornat més de 40.000 €.

En la nova convocatòria d’aquest curs, la UPC ha obert la porta a que la comunitat universitària i la societat, en general, contribueixi amb aportacions econòmiques als Préstecs UPC Alumni

El termini per sol·licitar els préstecs per als estudiants de grau i màster és fins al 30 de juny, mentre que els nous estudiants d’una de les dobles titulacions de grau del Centre de Formació Interdisciplinària Superior (CFIS) tenen temps fins al 10 de juliol.