Esteu aquí: Inici > Més notícies > El projecte ‘Finboot Tech’, d'un estudiant de doctorat a l'ICFO, guanya el concurs Emprèn UPC-Yuzz

És una plataforma digital per revolucionar les transaccions bancàries

La sisena edició del concurs Emprèn UPC-Yuzz ha comptat enguany amb més de 50 propostes d’entre les quals ha resultat vencedora ‘Finboot Tech’, un projecte d'un estudiant que cursa el doctorat a l'ICFO i que se centra a transformar la manera en què es realitzen transaccions bancàries en el mercat de valors mitjançant contractes intel·ligents. El segon i el tercer premis l’han rebut, respectivament, els projectes ‘Seekr.fund’, un cercador de plataformes de crowdfunding, i ‘Psonrie’, una xarxa de psicòlegs on-line.

01/07/2016
Els premis de la sisena edició del concurs Emprèn UPC-Yuzz s’han lliurat aquest dijous, 30 de juny, a la sala d’actes de la Facultat d’Informàtica de Barcelona (FIB) de la UPC i el primer guardó l’ha rebut ‘Finboot Tech', una plataforma digital que vol automatitzar i revolucionar la manera de realitzar transaccions bancàries, implementant un sistema de contractes intel·ligents mitjançant la tecnologia Blockchain. La proposta de negoci encapçalada per Juan Miguel Pérez, doctorand a l’Institut de Ciències Fotòniques (ICFO) —institut universitari de recerca adscrit a la UPC— aconsegueix d’aquesta manera un premi en metàl·lic de 3.000 euros, un viatge a Sillicon Valley i la possibilitat de participar en el certamen Yuzz d’àmbit nacional. En el projecte també han participat Carlos Abellán, que cursa el doctorat a l’ICFO, i l’enginyer informàtic Angel Pateiro.

El concurs Emprèn UPC-Yuzz ha repartit també un segon premi, un tercer premi, el premi Dona (al qual optaven els equips formats només per dones) i el premi Fintech, destinat al millor projecte vinculat a la tecnologia financera. D’entre les més de 50 propostes que s’han presentat al concurs i les 16 que van passar a la primera fase, les vuit millors es van presentar, el passat 9 de juny, en un pitch de set minuts. El jurat ha estat format per representats de les empreses que patrocinen el concurs Emprèn UPC-Yuzz.

El segon premi, dotat amb 2.000 euros, l’ha rebut ‘Seekr.fund’, un lloc web que actua de cercador i unifica totes les plataformes que inclouen projectes de crowdfunding. Els integrants de l’equip de treball de ‘Seekr.fund’ són Xavier Algarra, Jonathan Nebot, Octavi Prais i Jaume Lladó, tots quatre estudiants del grau d’enginyeria Informàtica a la Facultat d’Informàtica de Barcelona (FIB). La pàgina web disposa també d’un sistema de notificacions per poder estar al dia de noves propostes i ofereix mecanismes per a la creació d’una correcta campanya de crowdfunding.

El tercer premi ha estat per a ‘Psonrie’, la primera plataforma en línia de psicòlegs en atur que permet a aquests professionals posar-se en contacte amb pacients i famílies amb problemes, oferint sessions virtuals a un preu reduït. Jordi Boix, estudiant d’informàtica a la FIB, n’és el responsable.

‘Finboot Tech’, a més de rebre el primer premi, també s’ha posicionat primer en la categoria Fintech. D’altra banda, el premi Dona l’ha guanyat l’aplicació ‘Timeismoney’. Petru Rares, que estudia informàtica a la FIB, i Mònica Angla, graduada en periodisme per la Universitat Pompeu Fabra (UPF), són les creadores d’aquesta aplicació, que permet monitoritzar el temps laboral i categoritzar-lo, donant la possibilitat de crear informes detallats i compartir-los amb altres persones per tal de gestionar feines pendents.

Fomentar l’emprenedoria i la innovació
Creat amb la voluntat de fomentar l’emprenedoria i la innovació entre els estudiants de la UPC, el concurs Emprèn UPC-Yuzz està organitzat en el marc del Programa Emprèn UPC. Compta amb la col·laboració del Centro Internacional Santander Emprendimiento, a través del concurs nacional Yuzz, i del Departament d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya, de Catalunya Emprèn i del Fons Social Europeu. A més, compta amb el patrocini d’Agbar, Inovyn i KIC Innoenergy.

El certamen consta de dues fases. Durant la primera els aspirants presenten la seva idea de negoci i, d’entre totes, s’escullen al volant d’una vintena de propostes finalistes. Enguany han estat 16 projectes els que van superar la primera selecció, d’entre els més de 50 presentats. Els integrants d’aquests equips de treball han seguit un programa de formació de sis mesos, des del mes de gener, centrat en finances, màrqueting i altres aspectes essencials per tirar endavant les seves idees de negoci.

En la segona fase, i mitjançant els coneixements adquirits durant les 12 sessions del programa, els equips finalistes han desenvolupat un projecte empresarial basat en la idea de negoci. Per a això han rebut assessorament individualitzat d’un mentor, responsable de guiar el projecte a través d’una tutoria mensual que ha servit per donar forma a la proposta i convertir-la en una opció empresarial viable. D’entre els 16 plans de negoci preseleccionats, s’han triat els vuit finalistes.

L’edició d’enguany del concurs Emprèn UPC-Yuzz ha comptat amb un ventall més ampli de perfils d’estudiants: d’arquitectura, d’enginyeria informàtica, de telecomunicacions i de disseny industrial, entre d’altres, i també estudiants d’altres universitats que estan cursant estudis de periodisme i audiovisuals.

Els requisits per concursar són que els projectes continguin algun element tecnològic o innovador i que els equips de treball estiguin formats, com a mínim, per un estudiant o recent titulat de la UPC.