Esteu aquí: Inici > Més notícies > Els edificis de la Facultat de Nàutica i Torre Girona s’obren al públic per al 48h Open House Barcelona

Durant aquest cap de setmana del 22 i 23 d’octubre

Dos edificis de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) formen part de la llista de més 170 obres arquitectòniques de la ciutat de Barcelona que, durant aquest cap de setmana del 22 i el 23 d’octubre, podran visitar-se amb motiu de la celebració del 48h Open House Barcelona.

19/10/2016
La Facultat de Nàutica de Barcelona (FNB) i l’antiga capella de Torre Girona obriran els dies 22 i 23 d’octubre les seves portes en el marc del 48h Open House Barcelona, el principal esdeveniment del Festival d’Arquitectura de Barcelona, que enguany arriba a la setena edició. Tots dos edificis formen part de l’extensa llista de més de 170 que s’han adherit a aquesta iniciativa amb l’objectiu d’apropar l’arquitectura al gran públic. La cita, la més important del sector de l'arquitectura a Barcelona, va celebrar-se per primera vegada a Londres al 1992. Des de llavors, el 48h Open House és un esdeveniment que també té lloc a ciutats com Nova York, Dublín, Galway i Tel Aviv.

L’edifici de Torre Girona, que allotja en el seu interior el Mare Nostrum del Barcelona Supercomputing Center (BSC-CNS), el supercomputador més important de l’Estat i un dels més importants d’Europa, estarà obert al públic dissabte, 22 d’octubre, de 10.30 h a 19 h. Situat al districte de Les Corts (carrer de Jordi Girona, 31), és una de les infraestructures científiques més rellevants de Barcelona.

De la construcció original de 1860, obra de Josep Masdeu i Puigdemansa, segueix avui dia en peu l’edifici principal, l’antiga capella, la zona de cotxeres i les cavallerisses. Al 2004, sota la supervisió de l’arquitecte Josep Benedito, la Torre Girona va ser remodelada. Durant les visites guiades s’interpretaran
façana nàutica
peces musicals composades per Seth Bousted i Gabriel Malanciou.

L’FNB, inici de l’itinerari Port
La Facultat de Nàutica de Barcelona, que aprofitarà la cita per donar a conèixer l’oferta de titulacions que imparteix, participa per primera vegada en l’esdeveniment. Serà el punt de partida d’un dels itineraris que s'han organitzat perquè els participants puguin gaudir de rutes temàtiques gratuïtes per diversos edificis de la ciutat. En l’itinerari Port, que s’iniciarà a la coberta de l’edifici, s’explicarà la història i l’evolució del Port de Barcelona. La ruta tindrà lloc, tant dissabte com diumenge, entre les 11 h i les 14 h.

Es podrà veure, mitjançant una visita guiada, gran part de les instal·lacions de l’edifici, com per exemple el terrat, la sala d’actes, la sala de juntes i el vestíbul, amb el gran vitrall. La construcció obrirà les seves portes el dissabte i el diumenge al matí, entre les 11h i les 14h, i també dissabte a la tarda, de 16 h a 19 h. Situat al barri de Ciutat Vella (Pla de Palau, 18), l’edifici va ser construït entre 1930 i 1933 per Joaquim Vilaseca i Adolf Florensa.