Esteu aquí: Inici > Més notícies > Els rectors van decidir no assistir al Consell d'Universitats del 23 de maig

La CRUE va publicar una nota per explicar la seva postura

Els rectors van decidir no assistir al Consell d'Universitats del 23 de maig

El Consell d'Universitats, presidit pel Ministre d'Educació, Cultura i Esport, José Ignacio Wert, estava previst que tingués lloc el 23 de maig a les 16 h.

23/05/2012
La Conferència de Rectors de les Universitats Espanyoles (CRUE), reunida en Assemblea General, el passat 4 de maig a Múrcia, va decidir sol·licitar, amb data 7 de maig, la convocatòria d'un Consell d'Universitats Extraordinari, amb un únic punt en l'Ordre del Dia: analitzar i debatre el Reial Decret Llei 14/2012, de 20 d'abril, davant l'enorme preocupació que l'aplicació del mateix produeix a les universitats. Aquesta sol·licitud va ser subscrita, a l'empara del Reglament del Consell d'Universitats, per 59 dels rectors assistents a aquesta reunió, ja que anteriorment va ser sol·licitada per la Presidenta de la CRUE i no va ser atesa.

Sorprenentment, es va convocar als rectors a un Consell d'Universitats ordinari, en el qual no figurava en l'ordre del dia el punt central de la seva sol·licitud i en el qual s'hi havia incorporant, en canvi, diversos assumptes de tràmit. Així mateix, s'havia omès el punt de Precs i Preguntes, entenent que es pretenia evitar la reflexió i el debat.

Encara així, la CRUE, tractant novament de buscar solucions per iniciar el diàleg que tant ve sol·licitant, va transmetre al Ministre d'Educació, Cultura i Esport la seva voluntat d'assistir a aquest Consell d'Universitats, previst per avui, dia 23 de maig, sempre que manifestés el seu compromís de convocar el sol·licitat Consell d'Universitats Extraordinari per tractar el Reial decret-Llei 14/2012. Davant el seu silenci i rebuig, incomplint el reglament del Consell d'Universitats, els rectors han entès que es tracta d'una falta de respecte i d'atenció a tota la comunitat universitària, -als seus estudiants, als seus professors i al seu personal d'administració i serveis - i, per aquest motiu, decideixen no assistir a la sessió d'avui del Consell d'Universitats.

Finalment, davant la falta de resposta, els rectors sol·licitaran una reunió urgent amb el President del Govern.