Esteu aquí: Inici > Més notícies > Es posa en marxa una nova edició del concurs 'Emprèn UPC' per impulsar idees de negoci innovadores

Les propostes es poden presentar fins al 13 de febrer

El concurs ‘Emprèn UPC’, que contribueix a fomentar l’esperit emprenedor i la cultura de la innovació entre els estudiants, arriba a la cinquena edició. Convocat pel Servei de Gestió de la Innovació de la Universitat (anteriorment Unitat de Valorització de la Recerca), el concurs atorgarà premis de 3.000, 2.000 i 1.000 euros i, per primer cop, un dels estudiants guanyadors tindrà l’oportunitat de viatjar a Silicon Valley, als Estats Units. Els equips que presentin propostes han d'estar formats, com a mínim, per un estudiant de la UPC.

21/01/2015
Ja està oberta la cinquena edició del concurs Emprèn UPC, dirigit a promoure l’emprenedoria i l’interès per la innovació entre l’estudiantat de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC).

El concurs consta de diverses fases de selecció de propostes que acaben amb deu plans de negoci finalistes i aquests opten als tres premis finals. Com a requisits per poder participar al concurs es demana que els projectes incorporin algun element tecnològic i/o innovador i que els equips estiguin formats com a mínim per un estudiant de la UPC. El projecte guanyador rebrà 3.000 euros i un viatge a Silicon Valley per a un dels autors de la proposta. El segon premi està dotat amb 2.000 euros i el tercer premi és de 1.000 euros.

Així mateix, la proposta guanyadora participarà al concurs nacional d’emprenedoria YUZZ, convocat pel Centro Internacional Santander Emprendimiento (CISE) i patrocinat per Santander Universidades.

Calendari i fases del concurs
La presentació de les idees de negoci es pot fer a través de la web fins al 13 de febrer. La fase inicial preveu la preselecció d’una trentena de projectes i la realització d’entrevistes amb els participants, de les quals se seleccionaran entre 20 i 25 idees de negoci.

Els equips seleccionats hauran de desenvolupar, entre els mesos de març i juliol, un projecte empresarial, que rebrà suport i assessorament d’Emprèn UPC, i la mentorització per part d’experts empresarials, per tal d’estructurar una proposta empresarial que sigui viable. Paral·lelament, durant aquest període rebran una formació a mida i podran fer ús de l’Espai Emprèn.

Finalment, els deu plans de negoci que millor hagin desenvolupat el seu projecte seran els finalistes que, a inicis de setembre, faran la presentació oral del projecte davant del jurat i aquest decidirà els guanyadors. L’acte de lliurament dels premis tindrà lloc el 30 de setembre.

El concurs està organitzat pel Servei de Gestió de la Innovació de la UPC (anteriorment Unitat de Valorització de la Recerca), en el marc del Programa Emprèn UPC, i compta amb el patrocini de la Fundació Caixa d’Enginyers, les empreses Aqualogy, Sener i Solvay, i el KIC InnoEnergy. Així mateix, hi col·laboren el CISE, a través del concurs nacional YUZZ; el Departament d’Empresa i Ocupació de la Generalitat de Catalunya, a través de la xarxa Catalunya Emprèn; el Fons Social Europeu i el Ministerio de Empleo y Seguridad Social.