Esteu aquí: Inici > Més notícies > Presentació, el 19 de novembre, de l'Agenda per a la innovació i la competitivitat catalana 2015-2020

El proper 19 de novembre, al Palau Macaya (Passeig de Sant Joan, 108. Barcelona)

La Plataforma Coneixement, Territori i Innovació (CTI) organitza cada any seminaris internacionals amb representants dels mons acadèmic i empresarial. A la trobada d'enguany, es presentarà l'Agenda per a la innovació i la competitivitat catalana 2015-2020, a càrrec del rector de la UPC i president de l’ACUP, Enric Fossas. En la presentació també hi participaran el Secreatri General del Consell Interuniversitari de Catalunya, Claudi Alsina; Ramon Adell, president de Foment del Treball Nacional; i Josep González, president de PIMEC.

12/11/2015
El 19 de novembre, de 9 a 14 h, el Palau Macaya de l'Obra Social "la Caixa" acollirà el seminari internacional "Innovació per a la competitivitat territorial", que organitza la Plataforma Coneixement, Territori i Innovació (CTI). Aquesta trobada anual aplega representants de les universitats públiques i de les principals empreses catalanes, així com experts en innovació i competitivitat territorial. Enguany, al seminari, es presentarà el document "Agenda per a la innovació i la competitivitat catalana 2015-2020", que pretén situar la innovació al centre de les prioritats col·lectives i les polítiques públiques.

La plataforma CTI està integrada per l'Associació Catalana d'Universitats Públiques (ACUP), l'Obra Social de "la Caixa", PIMEC, Foment Nacional del Treball i el Departament d'Economia i Coneixement de la Generalitat. La Plataforma organitza periòdicament trobades i seminaris per tractar sobre qüestions d'actualitat relacionades amb el desenvolupament econòmic i la transferència de coneixement.

El proper dijous, el rector de la UPC i president de l'ACUP, Enric Fossas, serà l’encarregat de donar la benvinguda, a les 9 hores, a l’acte juntament amb el director general de l'àrea de Recerca i Coneixement de la Fundació Bancària "la Caixa". Tot seguit, a les 9.15 h, Soumitra Dutta, professor de gestió i organitzacions de la Cornell University (Ithaca, EUA), oferirà la conferència ‘Dinàmiques locals d'innovació en un món global’. Dutta és un dels autors del Global Innovation Index (WIPO) i del Global Information Technology Report per al World Economic Forum.

A les 10.30 h, tindrà lloc el debat ‘Estratègies d'innovació per a la competitivitat territorial’, que serà moderada per Joan Trullén, director de l'institut d'Estudis Regionals i Metropolitans de Barcelona (IERMB), i en el qual participaran Markku Markkula, president del Comitè de les Regions de la UE; Joan Trullén, director de l'institut d'Estudis Regionals i Metropolitans de Barcelona, i James Wilson, investigador d'Orkestra-Instituto Vasco de Competitividad.

A les 12.30 h es presentarà  l'Agenda per a la innovació i la competitivitat territorial 2015-2016, a càrrec d'Enric Fossas, rector de la UPC i president de l'ACUP; Josep González, president de PIMEC; Ramon Adell, vicepresident de Foment del Treball Nacional; Markku Markkula, president del Comitè de les Regions de la UE, i Claudi Alsina, Secretari General del Consell Interuniversitari de Catalunya.

L’assistència al seminari és gratuïta però cal registrar-se prèviament.