Esteu aquí: Inici > Més notícies > Es presenten a la UPC els alumnes de batxillerat seleccionats per rebre les beques CiMs-CELLEX

Dissabte, 14 de novembre, a les 12 hores, a l’Auditori del Vèrtex de la UPC (Pl. Eusebi Güell, 6. Barcelona)

Dissabte, 14 de novembre, a les 12 h, a l’auditori del Vèrtex de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) a Barcelona, es presentaran els 20 alumnes de batxillerat seleccionats per rebre les beques que atorga CiMs-CELLEX per cursar el Batxillerat Internacional, i que constitueixen ja la quarta promoció. En el decurs de l’acte també es lliuraran els diplomes a la segona promoció del programa.

13/11/2015
Les beques de ciències i matemàtiques de CiMs-CELLEX permetran als 20 alumnes de batxillerat seleccionats desenvolupar els estudis de Batxillerat Internacional en especial intensificació en matemàtiques i física. L’acte de la Fundació Privada Cellex tindrà lloc a les 12 h, a l’Auditori de l’edifici Vèrtex (Pl. Eusebi Güell, 6. Barcelona), al Campus Nord de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), i serà presidit pel conseller d’Economia i Coneixement, Andreu Mas-Colell; Enric Fossas, rector de la UPC; Agustí Jausàs, patró de la Fundació Privada Cellex, i Teresa Pijoan, directora general d'ESO i Batxillerat del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.

A més, també es lliuraran els diplomes als alumnes de la segona promoció del programa CiMs-CELLEX. En el decurs de l’acte hi haurà el testimoni de dos titulats de la UPC: d’una banda, d’Albert Graells, llicenciat en matemàtiques i enginyer de telecomunicacions per la UPC, que, des de fa cinc anys, treballa com a enginyer de software a la seu de Google a Zuric, on actualment dirigeix l'equip de transport públic de Google Maps; i, de l’altra, de Juanjo Rué, llicenciat en matemàtiques, enginyer de telecomunicacions i doctor en matemàtica aplicada per la UPC, que actualment és professor a la Universitat Lliure de Berlin.

El programa CiMs-CELLEX
Aquesta és la quarta edició del programa de CELLEX impulsat amb la col·laboració del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya amb la finalitat de fomentar l’excel·lència educativa en els centres educatius de Catalunya. A partir d’aquest programa, aquests 20 alumnes poden obtenir el Diploma de Batxillerat Internacional en la modalitat de Ciències i Tecnologia. Aquest itinerari formatiu s’impartirà a l’escola Aula de Barcelona i a l’Institut Jaume Vicens Vives de Girona. El projecte està orientat a l’excel·lència educativa i està adreçat a alumnes amb altes capacitats.

Els alumnes que hi participen desenvolupen, a través d’un itinerari curricular específic, un treball personal de recerca amb el suport d’universitats, institucions, entitats i/o de centres de recerca. Les matèries de batxillerat són impartides amb una opció metodològica més analítica, rigorosa i transversal que vol afavorir el desenvolupament del potencial formatiu de l’alumnat. També preveu intercanvis i estades d’estiu.