Esteu aquí: Inici > Més notícies > Estudiants de l’ESEIAAT construiran dues plantes fotovoltaiques a dos edificis del Campus de Terrassa

En el marc del projecte d'enginyeria en energies renovables 'SolarCampus'

Aquest dimecres, 21 de desembre, s'ha presentat el projecte ‘SolarCampus’, en què un equip d’estudiants de l’ESEIAAT, dissenyarà i construirà dues plantes fotovoltaiques a dos dels edificis del Campus de Terrassa. Un cop instal·lades, tindran una potència de 50 kW d’energia renovable per al consum energètic. Es tracta d’una iniciativa impulsada per professors i investigadors del grup de recerca SEER emmarcada en la metodologia d’aprenentatge actiu que s’impulsa des de l’Escola per fomentar que els estudiants es formin participant en projectes reals.

21/12/2016
Un grup de professors de l’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), membres del Centre de Recerca en Sistemes Elèctrics d'Energia Renovable (SEER) al Campus de Terrassa, han impulsat ‘SolarCampus’, un projecte real d’enginyeria en energies renovables.

En el marc del projecte, estudiants de l’ESEIAAT, en col·laboració amb estudiants d’altres d'escoles de formació professional de Terrassa i Barcelona, dissenyaran i construiran, durant l’any 2017, dues plantes fotovoltaiques que instal·laran en dos edificis del Campus. Les plaques permetran obtenir una potència instal·lada de 50 kW per al consum energètic, la màxima procedent d’una font renovable a tots els campus de la UPC.

El projecte estarà liderat pels estudiants que s’inscriguin a ‘SolarCampus’ i ells mateixos realitzaran la construcció i la instal·lació de les cobertes fotovoltaiques. També connectaran un sistema de monitorització en obert, que permetrà a les persones interessades seguir les dades de generació d’energia fotovoltaica així com del consum energètic dels edificis on funciona el sistema, de forma que els resultats es vehiculen cap a la societat.

Competències en comunicació i promoció
A més de la vessant pròpiament tècnica del projecte, els estudiants participants al ‘SolarCampus’ realitzaran un pla de comunicació de tot el projecte, que inclou la realització d’un documental breu i conferències divulgatives sobre com evoluciona el projecte.

Els mateixos estudiants seran també els encarregats de promocionar els resultats del seu treball entre les administracions públiques, les empreses i les escoles col·laboradores, així com de compartir-los a través de les xarxes socials.

Per Àlvaro Luna, un dels professors impulsors de ‘SolarCampus’, aquest projecte “és el primer pas per a que el Campus de la UPC a Terrassa esdevingui en un futur un Smart Energy Campus, seguint l'exemple d'altres centres universitaris, com ara l’institut Geòrgia Tech". Una línia, afegeix, “en la qual la ESEIAAT destaca per l’activitat docent, de recerca i d’innovació que realitza en l'àmbit de l'energia.”

En aquest sentit, a més de la col·laboració de l’Escola, la iniciativa ‘SolarCampus’ compta també amb el suport del Campus Energia de la UPC —acreditat com a Campus d’Excel·lència Internacional—, així com d’empreses diverses del sector, en el marc del Pla UPC Energia 2020.