Esteu aquí: Inici > Més notícies > Estudiants de l’ETSAB exposen a Bagà cinc propostes de remodelació del nucli urbà

Les propostes podrien enriquir l’ús dels espais públics

El Palau dels Pinós de Bagà (Pujada de Palau, 7) acull, fins el proper 19 de juliol, l’exposició de cinc treballs arquitectònics inspirats en la vila i que han estat portats a terme per estudiants de segon curs del grau en Estudis d'Arquitectura de l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona (ETSAB) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC).

15/07/2015
Un grup d’estudiants de l’ESTAB de la UPC, que estudien el segon grau en Estudis d'Arquitectura, de Barcelona (ETSAB), s’han inspirat en la vila medieval berguedana de Bagà per realitzar els seus projectes, ja que aquesta localitat s'ha saltat, segons han assenyalat alguns dels professors de la Universitat, alguns dels elements de la modernitat arquitectònica dels últims temps. Així doncs, els estudiants mostren com seria Bagà si no hagués mantingut l'essència del passat i fos, per tant, una vila més moderna. Els projectes han estat coordinats pels professors de l’ETSAB Antonio Armesto, Rafael Diez, Karin Hofert, Jaime Ferrer, Yolanda Ortega, Roger Such i Ariadna Perich.

Així mateix, els cinc temes i emplaçaments de projecte han estat escollits en base a cinc punts urbanístics, la remodelació dels quals podria enriquir l’ús dels espais públics de la població. I és que tots els treballs es basen en l’anàlisi dels caràcters geogràfics, històrics, arquitectònics i socials de la vila de Baga que l’estudiantat va realitzar a principis de l’actual curs acadèmic.

Els projectes estudien les vuit cases-taller del recinte de la Rambla del Raval, a l'entrada de la població; el Centre d'Estudis i Jardí com a complement del conjunt del Palau, Castell del Baró de Pinós i Museu dels Càtars; el pavelló cívic i d'esbarjo amb bar mirador i ludoteca a la plaça Tiraval i riu Bastareny; una residència assistida amb horts al costat del riu; i una nova seu per a l'Ajuntament de Bagà, amb la reforma urbana de la plaça de Catalunya per integrar-hi l'església de Sant Esteve i la petita plaça de la Clota.