Esteu aquí: Inici > Més notícies > L’ETSAB, primera escola d’arquitectura de l’Estat en rebre l’acreditació internacional de la UNESCO i la Unió Internacional d’Arquitectes

És també la segona d'Europa, juntament amb Montpellier

L’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona (ETSAB) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) és la primera escola espanyola i la segona d’Europa, junt amb l’escola de Montpeller, en rebre l’acreditació internacional de la UNESCO i la Unió Internacional d’Arquitectes (UIA), un segell que certifica l’alta qualitat de l’educació dels futurs arquitectes d’aquest centre per afrontar els reptes professionals, socials i culturals del món contemporani.

26/07/2017
L’acreditació UNESCO-UIA és una sistema de validació acadèmica que s’atorga després de l’avaluació de la docència del grau en Estudis d’Arquitectura i del màster habilitant i que acredita la qualitat de l’educació dels futurs arquitectes segons allò que estableix la Carta UNESCO-UIA de la formació en arquitectura, elaborada per la UNESCO i la Unió Internacional d'Arquitectes (UIA).

Un total de vuit experts acadèmics internacionals han participat en aquesta avaluació, que ha estat coordinada pel Royal Institute of British Architects (RIBA). El mes de febrer passat, una comissió va elaborar una primera diagnosi i unes recomanacions. A mitjans de juny, una segona comissió va liderar una sessió plenària que va concloure amb el reconeixement per cinc anys del grau en Estudis d’Arquitectura i el màster habilitant en Arquitectura, la més alta qualificació que emet aquest organisme. A més, aquest segell internacional permetrà a l’ETSAB avançar en la seva tasca acreditadora que ha desenvolupat en els darrers anys en algunes escoles d’arquitectura, especialment de l’àmbit llatinoamericà.

L’informe complert destaca alguns valors de l’Escola, com els avantatges de les seves dimensions en relació a les oportunitats que ofereix, a nivell local, regional i internacional; l’exemplar relació entre l’escola i la seva ciutat; l’àmplia oferta de pràctiques professionals; la capacitat creativa tot i els recursos limitats de què disposa, o la capacitat de mantenir un esperit crític en relació a la docència.

També fa algunes recomanacions de futur com l’interès de reforçar les pràctiques sobre el disseny sostenible, la conveniència d’ampliar els espais per a la docència a l’Escola i l’oportunitat d’ampliar la docència en anglès.

A banda de l’ETSAB, les altres escoles d’arquitectura que han obtingut aquesta validació són l’Ecole National Supérieure d’Architecture de Montpellier (ENSAM, França) i la seu de l’ENSAM a l’Illa de la Reunió, The American University in Cairo (AUC, Egipte), la Cairo University (Egipte), la Ural State Academy of Architecture and Arts (USAAA, Rússia) i la Moscow School of Architecture (MARHI, Rússia).