Esteu aquí: Inici > Més notícies > Fins avui, 15 d’octubre, obert el termini per sol·licitar les beques Equitat

Fins avui, 15 d’octubre, obert el termini per sol·licitar les beques Equitat

Avui, 15 d’octubre, és el darrer dia per sol·licitar l’acreditació del tram de renda familiar i les beques Equitat de l’Agència de Gestió d’Ajuts Universitaris i de Recerca (AGAUR). També avui finalitza el termini per presentar la beca de caràcter general i de mobilitat del Ministeri d’Educació, Cultura i Esport (MECD).

15/10/2015
Els estudiants de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) poden sol·licitar, fins avui, 15 d’octubre, l’acreditació del tram de renda familiar i les beques Equitat de l’Agència de Gestió d’Ajuts Universitaris i de Recerca (AGAUR) per a la minoració dels preus dels crèdits dels estudis universitaris matriculats per primera vegada per al curs 2015-2016. Les sol·licituds s’han de formalitzar a través de l’Oficina Virtual de Tràmits (OVT) de la Generalitat de Catalunya.

Bonificació pel canvi de coeficient d’estructura docent
La convocatòria també preveu que, simplement demanant la beca Equitat, s’apliqui la reducció de 3,76 euros per crèdit matriculat per primera vegada per a tots els estudiants d’enginyeria afectats pel canvi de nivell del B al C del coeficient d’estructura docent dels estudis, indiferentment del tram de renda familiar.

L'aplicació d'aquesta reducció i la regularització de la matrícula es duran a terme una vegada estigui resolta la convocatòria de les beques Equitat.

Sol·licitud la beca del MECD per al tram 1

Tots els estudiants que s’incloguin en el tram 1 hauran de demanar obligatòriament la beca de caràcter general i de mobilitat del MECD, el termini de presentació de sol·licituds de la qual també finalitza avui, 15 d'octubre. Aquesta sol·licitud s’ha de presentar malgrat no es compleixin els requisits acadèmics de la beca del MECD (i que aquesta, per tant, se’ls sigui denegada) ja que a no-presentació d’aquesta sol·licitud comportarà l’exclusió de la beca Equitat. La sol·licitud de beca del MECD s'ha de fer mitjançat la seu electrònica del Ministeri.

Les beques Equitat estan adreçades a l’estudiantat de programes de grau i de primer i segon cicle de les universitats públiques catalanes i la UOC, de manera que, en base a la renda familiar, l'aportació de l'estudiant pels crèdits matriculats per primera vegada, resulti minorada en el percentatge que estableixi la convocatòria.