Esteu aquí: Inici > Més notícies > El professor Josep Dolz i el Concurs de Programació de la UPC, guardonats per la qualitat docent

Amb el Premi a la Qualitat en la Docència Universitària del Consell Social

El Consell Social de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) ha guardonat amb el 18è Premi a la Qualitat en la Docència Universitària a Josep Dolz, professor de l'ETSECCPB, i al Concurs de Programació de la UPC, una iniciativa del professor Salvador Roura, del Departament de Ciències de la Computació.

14/05/2015
El Premi a la Qualitat en la Docència Universitària convocat pel Consell Social de la UPC, i que enguany arriba a la 18ena edició, té com a finalitat reconèixer, per una banda, la trajectòria docent d’un dels professors o una de les professores de la Universitat i, per l’altra, destacar un projecte o una activitat docent que hagi contribuït a la millora de l’aprenentatge, a estimular als estudiants en la seva formació i a crear noves relacions i projectes docents. Per aquestes raons, el Premi consta de dues modalitats: el reconeixement a la trajectòria docent i el guardó a la iniciativa docent.

Premi a la trajectòria docent
El jurat ha atorgat el Premi a la trajectòria docent al professor Josep Dolz, del Departament d’Enginyeria Hidràulica, Marítima i Ambiental, de qui s’ha destacat el seu sòlid i reconegut prestigi com a professor de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyers de Camins, Canals i Ports de Barcelona (ETSECCPB). El jurat ha valorat que en el seu entorn es reconegui al professor Dolz com un mestre i que la seva dilatada trajectòria hagi estat inspiradora per als seus companys, que el valoren com un professional destacat i estimat, i l’estudiantat en destaca les seves habilitats didàctiques reconeixent-lo com a un bon docent. Al mateix temps, s’ha tingut en compte el suport de diferents grups de la comunitat universitària a aquesta candidatura i el fet que, amb el premi, la trajectòria docent del professor Josep Dolz es veurà reconeguda.

El jurat ha destacat l’alt grau de compromís i dedicació del professor, tant en l’àmbit de la docència com de la recerca i la transferència de tecnologia. Pel que fa a la docència, ha participat en el disseny de diferents plans d’estudis, en la posada en marxa de noves assignatures i ha impartit un ampli ventall d’assignatures. Al mateix temps, també ha dirigit nombroses tesis doctorals, tesines i projectes i s’ha mostrat obert a innovar i actualitzar la seva docència, tant en metodologia com en continguts.

La incorporació de la seva experiència i coneixement en el camp de la recerca i la transferència de tecnologia ha tingut un fort impacte en la docència, fet que ha comportat que la formació dels estudiants incorporés sempre un vessant pràctic i aplicat.

Premi a la iniciativa docent
El Premi a la iniciativa docent ha estat, en aquesta edició, per al projecte Concurs de Programació de la UPC, del professor Salvador Roura, del Departament de Ciències de la Computació. La candidatura ha estat presentada pel Departament de Ciències de la Computació, conjuntament amb la Facultat d’Informàtica de Barcelona (FIB), la Facultat de Matemàtiques i Estadística (FME), el Centre de Formació Interdisciplinària Superior (CFIS) i la delegació d’alumnes de l’FME i antics estudiants de la UPC. El projecte guardonat consisteix en la selecció, formació i cohesió dels equips més adients i preparació dels estudiants amb un entrenament específic, per participar en concursos de programació internacionals. La participació en aquests concursos ha generat una dinàmica molt engrescadora entre els estudiants de diferents nivells i centres, que són capaços de respondre, de forma sostinguda, a l’alt grau d’exigència que es requereix en una activitat extracurricular i transversal.

El jurat ha valorat els valors formatius associats a aquesta activitat, l’impacte internacional que la participació en els concursos de programació ha representat per a la UPC, que la candidatura ha estat recolzada per molts sectors de la Universitat, sobretot per l’estudiantat, i que la repercussió d’aquest reconeixement és àmplia i transversal en la comunitat universitària. En nombrosos casos, els coneixements adquirits han permès als estudiants entrar a treballar en empreses TIC capdavanteres o aprofundir en els seus estudis en centres de recerca de referència.

El jurat, format per Cristian Rovira, com a president del jurat; i Maribel Rosselló, Ferran Marqués, Oriol Rivera, Miguel Cervera, i Marc Alier, així com Araceli Adam, com a secretària, ha posat de manifest que el principal valor del Premi a la Qualitat de la Docència, en les seves dues modalitats, és que el reconeixement del mèrit sigui compartit amb l’entorn respectiu. En aquest sentit, ha manifestat la voluntat de continuar treballant per prestigiar el premi i potenciar-ne el coneixement i reconeixement entre el professorat i estudiantat de la UPC.

Els guardons es lliuraran en l’acte d’inauguració del curs 2015-2016 i, per primer cop, es farà un acte específic de reconeixement a l’Escola Tècnica Superior d’Enginyers de Camins, Canals i Ports de Barcelona (ETSECCPB), escola on imparteix docència el professor Josep Dolz,

Al mateix temps, el jurat ha acordat presentar les dues candidatures premiades a la distinció Jaume Vicens Vives de la Generalitat de Catalunya.