Esteu aquí: Inici > Més notícies > INNOVA31, societat de capital risc promoguda per la UPC, ven la seva participació en la companyia Visiometrics

En els seus 13 anys d'activitat, la societat de capital de risc INNOVA31, promoguda per la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC), ha ajudat a una desena d'empreses de nova creació a créixer i expansionar-se, i ara s'obre a la incorporació de nous accionistes.

07/04/2014
Seguint amb l'estratègia de rotar la seva cartera d'empreses participades, la societat de capital risc INNOVA31 ha venut la seva participació del 14% que ostentava en l'empresa Visiometris, S.L. La compradora ha estat l'empresa nord-americana, amb seu en Houston, Visual Performance Diagnostics, Inc. a través del fons de private equity luxemburguès, Atles Cabdal Group. Els socis fundadors de Visiometrics, liderats pel seu conseller delegat, Jan Bonel, segueixen en l'accionariat per continuar l'expansió de la companyia.

Visiometrics va ser fundada en el 2001 fruit dels resultats de recerca obtinguts pel Centre de Desenvolupament de Sensors, Instrumentació i Sistemes (CD6) de la UPC, la Universitat de Múrcia i l'Institut de Microcirurgia Ocular de Barcelona, centrats en el desenvolupament d'un equip de diagnòstic oftalmològic basat en una nova tècnica que permet avaluar la qualitat òptica de la visió humana.

L'any 2003, en què INNOVA31 es va incorporar com a accionista amb una inversió de 350.000 euros, la companyia disposava de la primera versió de l'equip Optical Quality Analysis System, OQAS™, capaç d'analitzar la qualitat òptica de les imatges que es formen sobre la retina del pacient. Amb aquest equip, les mesures es realitzen de forma objectiva, és a dir, sense necessitat de la resposta del pacient. La principal aplicació es troba en el camp de la cirurgia refractiva, així com en el diagnòstic de malalties relacionades amb poblacions d'edat avançada.

La inversió d'INNOVA31 es va realitzar amb l'objectiu de dotar a la companyia dels recursos necessaris per introduir millores i aplicacions en l'instrument, posicionar el OQAS al mercat a través dels principals oftalmòlegs internacionals i afrontar amb solidesa la seva expansió internacional.

En l'actualitat, Visiometrics està comercialitzant la tercera versió de l'equip “HD- Analizer”™ per a la mesura de la llum difusa intraocular, la síndrome de l'ull sec i la degeneració macular associada a l'edat (DMAE), entre altres aplicacions. Aquest instrument està present en les més reconegudes clíniques oftalmològiques d'Estats Units, Europa i Àsia.

Segons Ramón Morera, director general d'INNOVA31, “la desinversió en Visiometrics ha suposat una operació molt important en obtenir interessants plusvàlues, al mateix temps que culmina amb l'objectiu d'ajudar a empreses de nova creació a créixer i expansionar-se”.

Sobre INNOVA31
INNOVA31 es va engegar l'any 2001 a la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) com la primera societat de capital de risc promoguda per una universitat espanyola per impulsar projectes empresarials de base tecnològica en fases inicials. Està autoritzada i supervisada per la Comissió Nacional del Mercat de Valors des de la seva creació i els seus accionistes de referència són la UPC, Catalunya Banc, EDM HOLDING, Parc Científic de Barcelona, Leitat i una important empresa familiar catalana. Aquesta estructura de capital li permet tenir a l'abast tots els coneixements quant a l'espectre tecnològic es refereix.

L'objecte de les seves inversions se centra en empreses de nova creació, start-up, que basin el seu model de negoci en el desenvolupament i explotació de noves tecnologies. En aquest sentit, fins a l'actualitat ha realitzat inversions en una desena d'empreses en els sectors de les tecnologies de la informació, la química, la biotecnologia, les tecnologies de la veu i Internet.

El seu model d'inversió i gestió es basa a injectar recursos financers via ampliació de capital en les empreses objectiu i, com a fet diferencial, ajudar estretament als gestors en el desenvolupament empresarial del projecte. Per a Ramón Morera, “treballar braç a braç amb els fundadors de les companyies invertides ha permès, no només no haver experimentat cap procés de tancament en cap d'elles, sinó haver aconseguit materialitzar la venda de les seves participacions amb resultats positius en totes elles. Així mateix, i molt important també, aquestes empreses han continuat la seva activitat, creixent i expansionant-se internacionalment”.

Amb la desinversió en Visiometrics, INNOVA31 culmina la seva cinquena desinversió des de l'any 2006. Les anteriors han estat en Onmedic Networks, S.L. centrada en la bioinformática; WONESYS, S.L., empresa de hardware per a senyals de fibra òptica; Infinitec Actius, S.L., que es dedica a desenvolupar principis actius per a cosmètica, i Verbio Technologies, dedicada a les tecnologies del parla. Els resultats d'aquestes desinversions proporcionen unes rendibilitats anuals, TIR, entre el 5% i el 28%.

Actualment, INNOVA31 participa en les empreses AIDA CENTRA, S.L. dedicada a les aplicacions de la tecnologia RFID; Genmedica Therapeutics, especialitzada en el desenvolupament de teràpia per a la diabetis; Comercial de Continguts Audiovisuals 2007, S.L., trader de continguts audiovisuals low cost per Internet, i SOM Biotech, especialitzada en el reposicionament de fàrmacs per a noves indicacions.

INNOVA31 basa la seva estratègia futura a seguir buscant noves oportunitats d'inversió, realitzar desinversions de la seva cartera actual i continuar amb el seu procés de fundraising; per a això, obre la seva estructura de capital a la incorporació de nous accionistes, amb la finalitat d'aconseguir en el futur més operacions i de major dimensió.