Esteu aquí: Inici > Més notícies > El 5 d’abril, jornada conjunta de portes obertes d’escoles i facultats

Consulta, via web, les dates en què la Universitat dóna a conéixer estudis i instal·lacions als centres docents

El 5 d’abril, jornada conjunta de portes obertes d’escoles i facultats

Les escoles i facultats de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) tornen a obrir les seves portes, de forma conjunta, el proper dimecres, 5 d'abril. A través d'aquesta jornada, els estudiants de cicles i batxillerat poden visitar, prèvia inscripció, les instal·lacions i conèixer de primera mà els estudis que s’imparteixen. Tres nous graus se sumaran, a partir del curs 2017-2018, a l’oferta d’estudis de la UPC: el grau en Enginyeria d’Automoció, el grau en Ciència i en Enginyeria de Dades i el grau en Disseny, Animació i Art Digital. A més d'aquesta jornada, els centres docents n'ofereixen altres durant tot el curs acadèmic. El calendari i l'horari de les sessions, així com els terminis i els procediments d'inscripció a les sessions i visites, tant del dia 5 d'abril com d'altres dates, estan publicats a www.upc.edu/jpo.

31/03/2016
Un any més, la UPC obre les portes de tots els seus centres docents per tal de donar a conèixer els graus que ofereix i les sortides professionals d’aquests estudis. Els estudiants de batxillerat i cicles formatius de grau superior (CFSG), per als quals estan especialment adreçades aquestes Jornades de Portes Obertes, tindran l’ocasió de conèixer les instal·lacions i els laboratoris de la Universitat. Les Jornades estan també dirigides al professorat de secundària, a tutors i a orientadors; i a les famílies, per a les quals es programaran, en dissabte, sessions especialment orientades a elles.

Dimecres, 5 d'abril, la majoria d'escoles i facultats de la UPC participen a la jornada conjunta de portes obertes, a les quals cal inscriure's prèviament a través del procediment de cada centre docents, el qual es pot consultar via web. A més d'aquesta jornada, els centres docents n'ofereixen altres durant tot el curs acadèmic.

Consulteu a la pàgina www.upc.edu/jpo el calendari i horaris de les sessions i visites, així com els terminis i procediments d'inscripció per assistir a les diverses jornades de portes obertes que organitzen, durant tot el curs acadèmic, les escoles i les facultats de la UPC.

Nous estudis
Entre les novetats acadèmiques que es presentaran en aquestes Jornades de Portes Obertes destaquen tres nous graus que s’impartiran el curs 2016-2017. L’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria de Telecomunicació de Barcelona (ETSETB) i la Facultat d’Informàtica de Barcelona (FIB) oferiran de manera conjunta, a partir del curs 2017-2018, el nou grau en Ciència i Enginyeria de Dades, que ha estat creat per respondre a la necessitat de formar professionals amb una visió multidisciplinària de l’enginyeria que puguin treballar en àmbits com l’analítica financera, les ciutats intel·ligents, el comerç electrònic o les xarxes socials, entre altres. El grau proporciona formació en matemàtiques i estadística, en computació i en processament de senyals.

L’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Manresa (EPSEM) estrenarà el grau en Enginyeria d’Automoció. Amb aquesta nova formació, la UPC respon a la demanda d’aquesta indústria de comptar amb enginyers amb uns coneixements específics, que dominin aspectes concrets de l’automòbil i del seu procés de fabricació. El grau compta amb la implicació del teixit empresarial a través del Clúster de la Indústria d’Automoció a Catalunya i donarà l’opció de cursar el quart curs a l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB), on ja s’imparteix el màster en Enginyeria d’Automoció.

Per la seva banda, el Centre de la Imatge i la Tecnologia Multimèdia (CITM), al Campus de Terrassa, donarà a conèixer el nou grau en Disseny, Animació i Art Digital, que neix amb l’objectiu de desenvolupar el vessant més artística i creativa dels estudiants, aplicant les noves tecnologies de la imatge, l’art i l’animació a tota mena de suports.

Pel que fa als nous estudis de màster oficial per al curs 2017-2018, la UPC oferirà el màster interuniversitari en Estudis Avançats en Disseny-Barcelona i el màster universitari en Enginyeria Naval i Oceànica. En el primer cas, es tractaria d’uns estudis de 60 ECTS impartits per la UPC (ETSAB, ESEIAAT, EPSEVG) i la UB (Belles Arts) que es formula com un ensenyament de gran demanda (com a mínim, 75 places), amb una part compartida pels quatre centres, seguida d’itineraris diferents en cadascun, a més d'una especialitat de recerca transversal. El màster universitari en Enginyeria Naval i Oceànica de l'FNB completa el catàleg de màsters habilitants en enginyeria amb una titulació que mai s’ha pogut cursar a Catalunya. De 120 ECTS, per garantir-ne la viabilitat l’oferta actual de postgrau a l'FNB, aquest màster passaria a tenir caràcter biennal.

Igualment, s'impartirà un màster universitari en Enginyeria de Sistemes Aeris no tripulats/Unmanned Aircraft Systems Engineering (Drons) de 60 ECTS a l’EETAC, que completaria l’oferta d’ensenyaments de postgrau a l’Escola amb una titulació interessant tant per a graduats de telecomunicació com d’aeronàutica.