Esteu aquí: Inici > Més notícies > L'alcalde de Barcelona, Xavier Trias, ha lliurat la Medalla d’Or al Mèrit Cívic a l'EPSEB

L’Ajuntament ha lliurat a l'Escola la màxima distinció per contrinbuir a la millora dels habitatges de Barcelona durant més de 50 anys

L'alcalde de Barcelona, Xavier Trias, ha presidit, dimarts 13 de maig, l'acte de lliurament de la Medalla del Mèrit Cívic a l’Escola Politècnica Superior d’Edificació de Barcelona (EPSEB) de la UPC, una distinció que l’Ajuntament de Barcelona li va atorgar, el 12 de desembre, en reconeixement a la seva trajectòria formant professionals per millorar els habitatges de la ciutat i la qualitat de vida dels seus habitants.

14/05/2014
L’Escola Politècnica Superior d’Edificació de Barcelona (EPSEB) de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) ha rebut, el 13 de maig al Saló de Cent de l'Ajuntament (plaça de Sant Jaume),  la Medalla d’Or al Mèrit Cívic, que atorga l’Ajuntament de Barcelona. Amb aquest guardó, que s'ha lliurat en un acte presidit per l'alcalde, Xavier Trias, el consistori reconeix la trajectòria de l’Escola que, al llarg de més de 50 anys, ha format més de 20.000 professionals que han contribuït a la millora dels habitatges de la ciutat i també a la qualitat de vida dels seus habitants.

La Medalla d'Or al Mèrit Cívic és la màxima distinció amb la qual l’Ajuntament premia aquests reconeixements i ha estat atorgada a l’EPSEB segons un acord per unanimitat de tots els grups amb representació en el plenari del Consell Municipal.

L'alcalde Xavier Trias ha estat acompanyat en la cerimònia de lliurament del tinent d’alcalde d’Hàbitat Urbà, Antoni Vives i la tinenta d’alcalde d’Economia, Empresa i Ocupació, Sònia Recasens.

Activitat docent
L’EPSEB forma professionals de l’àmbit de l’edificació i la geomàtica, a través dels estudis que imparteix actualment: el Grau en Ciències i Tecnologies de l'Edificació, el Grau en Enginyeria Geomàtica i Topografia, Màster universitari en Enginyeria d'Edificació, i el Màster universitari en Edificació.

Las activitats acadèmiques es regeixen per un sistema intern de qualitat (d’acord al programa AUDIT), així com pel compromís amb la sostenibilitat i la cooperació per al desenvolupament . El centre compta amb un pla d'acció tutorial que aporta suport per a l’orientació a l’estudiantat tant en l’àmbit acadèmic com en el personal, amb assessorament sobre el procés d’aprenentatge.

El centre ofereix a l’estudiantat experiència internacional gràcies als múltiples convenis subscrits amb universitats de Gran Bretanya, França, Itàlia, Suècia, Dinamarca i Polònia. L'EPSEB també dóna suport a l'intercanvi amb universitats d'Amèrica Llatina, i té signats convenis Sicue Sèneca amb les escoles d’arquitectura tècnica de la resta de l'Estat i amb escoles d’enginyeria geomàtica i topogràfica de Jaén i Las Palmas.

Evolució de l’EPSEB
El centre docent va ocupar l’actual edifici de l’Avinguda Doctor Marañón el curs 1961-1962, amb el nom d’Escuela Técnica de Aparejadores de Barcelona (ETAB). El trasllat a la nova seu marca un fet històric molt significatiu: l’inici del funcionament de l’Escola d’Aparelladors en un edifici propi. Fins aleshores compartia, al centre de la ciutat, l’edifici de la Plaça de la Universitat amb l’Escola d’Arquitectura, malgrat ser ja una titulació independent d’aquest darrer centre docent des del 1956, amb direcció pròpia i professorat específic.

Posteriorment, l’any 1972, quan la titulació es va incorporar com a estudis universitaris amb el nom d’Arquitectura Tècnica, l’Escola va transformar-se en Escuela Universitaria de Arquitectura Técnica de Barcelona.

La incorporació del estudis d'Enginyeria Tècnica Topogràfica, l’any 1989, va tenir com a conseqüència un altre canvi de nom, i va passar a anomenar-se  Escola Universitària Politècnica de Barcelona (EUPB). L’any 2003, amb la implantació dels estudis de segon cicle, va esdevenir Escola Politècnica Superior d’Edificació de Barcelona (EPSEB), que és tal com la coneixem avui en dia.