Esteu aquí: Inici > Més notícies > L’Escola d’Arquitectura de Barcelona ret homenatge a Antoni de Moragas i Antoni Bonet als 100 anys del seu naixement

Conjuntament amb el FAD i altres institucions i amb la participació de Pepe Corredor-Matheos, Daniel Giralt-Miracle, Antoni de Moragas i Spa, André Ricard, Fernando Álvarez, Juan Fernando, Ricardo Flores i Jordi Roig.

L’any 2013 es commemoren els centenaris del naixement de grans arquitectes com Antoni Bonet Castellana, Josep Antoni Coderch, Miguel Fisac, Antoni de Moragas, Josep Pratmarsó, o Alejandro de la Sota, entre d'altres. L’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona (ETSAB) de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) s'ha sumat als actes commemoratius d’aquests centenaris amb dues jornades dedicades als arquitectes Antoni de Moragas i Antoni Bonet, que van tenir lloc els dies 10 i 11 de desembre, respectivament.

11/12/2013
En el marc dels actes commemoratius del centenari del naixement d’alguns dels grans arquitectes catalans, l’ETSAB de la UPC, ha organitzat, conjuntament amb l’associació Foment de les Arts i del Disseny (FAD) i amb la col·laboració de diversos membres del professorat i d’altres institucions, les jornades Antoni de Moragas i Antoni Bonet, que van tenir lloc els dies 10 i 11 de desembre, respectivament, a la sala d’actes de l’Escola (Av. Diagonal, 649, Barcelona).

Amb aquestes jornades, obertes a l’estudiantat i al públic en general, els organitzadors han volgut fer una reflexió i un debat sobre la trajectòria i la influencia d’aquests arquitectes. Per fer-ho, han comptat amb la participació de professionals de gran prestigi vinculats a l’arquitectura i al disseny.

La jornada dedicada a l’arquitecte i dissenyador català Antoni de Moragas i Gallissà (Barcelona, 1913-1985), va tenir lloc dimarts, 10 de desembre, amb les intervencions principals del poeta, crític d’art, historiador, traductor i assagista Pepe Corredor-Matheos; del crític i historiador de l'art català, Daniel Giralt-Miracle; de l’arquitecte Antoni de Moragas i Spa, continuador de la línia arquitectònica d’Antoni de Moragas Gallissà, i del dissenyador industrial André Ricard, fundador, juntament amb Antoni de Moragas, de l’Associació de Disseny Industrial (ADI), vinculada també al FAD.

L'endemà, la jornada dedicada a l’arquitecte, urbanista i dissenyador català Antoni Bonet (Barcelona, 1913-1989), va comptar amb les ponències dels arquitectes Fernando Álvarez, Juan Fernando, Ricardo Flores i Jordi Roig.