Esteu aquí: Inici > Més notícies > L’ETSEIB obre les seves portes al Festival 48h Open House BCN

L’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Industrial de Barcelona ha stat oberta al públic el dissabte, 25 d’octubre, durant el matí

L’ETSEIB obre les seves portes al Festival 48h Open House BCN

Dissabte, 25 d’octubre, d’11 a 14 hores, l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) s’ha obert al públic en el marc del Festival d’Arquitectura 48h Open House BCN. D’arquitectura racionalista, l’edifici de l’ETSEIB, a l’avinguda Diagonal, es va inaugurar fa 50 anys. També va tornar a obrir les seves portes, per tercer any consecutiu, la capella que acull el superordinador MareNostrum del BSC-CNS, dins de Torre Girona, i s'ha incorporat la visita a l'edifici Til·lers, en el mateix recinte.

27/10/2014
L’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB) de la UPC ha participat a la cinquena edició del Festival d’Arquitectura 48h Open House BCN, per la qual cosa aquest edifici, ubicat al número 647 e l’avinguda Diagonal, ha estat obert dissabte, 25 d’octubre, d’11 a 14 hores. A més, hi haurà dues visites guiades, a les 11 i a les 12.30 hores, respectivament, per conèixer les instal·lacions de l’edifici.

Aquesta activitat, gratuïta i sense inscripció prèvia, s’ha emmarcat dins les activitats de commemoració, aquesta tardor, del 50è aniversari de la construcció de l’ETSEIB. L'edifici, construït entre 1959 i 1964, és obra de l'arquitecte Robert Terradas i Via. Forma part del grup d'edificis amb els quals es va reintroduir l'arquitectura racionalista a la ciutat de Barcelona. Organitzat en diferents blocs d’edificació, destaca el cos central format per dues torres bessones d’onze plantes, d’estructura metàl·lica, col·locades de forma perpendicular a l’avinguda Diagonal.

En aquesta edició hi participa de nou el Barcelona Supercomputing Center-Centre Nacional de Supercomputació (BSC-CNS), que torna a obrir les seves portes durant aquest festival. Concretament, la capella que acull el supercomputador MareNostrum va estaà oberta al públic dissabte, 25 d’octubre, d’11 a 19 hores, per mostrar als visitants l’interior de la capella i per explicar la recerca que es desenvolupa al centre, a càrrec de quatre investigadors.

Dins del mateix recinte de Torre Girona, l'edifici Til·lers també s'ha integrat al conjunt d'edificis oberts pel festival pel comportament energètic de les seves instal·lacions, ja que disposa d'elements com el disseny de les seves quatre façanes, tractades de formes diferents, de manera que il·luminació interior i climatització es regulen en gran mesura de manera passiva. A la vegada, és un exemple de com el monitoratge, en aquest cas mitjançant el programa Sirena de la UPC, permet  reduir el consum energètic.

5ena edició del Festival d’Arquitectura
La cinquena edició del Festival d'Arquitectura de Barcelona ha tingut lloc el cap de setmana del 25 i 26 d'octubre a Barcelona. Aquest any, el programa ha inclòs més de 165 activitats orientades a descobrir llenguatges, estils i tècniques constructives.

El festival ha tornat a donar suport als professionals fent promoció de delmARQet d’Arquitectura, la fira dels joves arquitectes, organitzada per l’Agrupació de Joves Arquitectes de Catalunya (AJAC), membre del Col·legi Oficial d’Arquitectes de Catalunya (COAC).