Esteu aquí: Inici > Més notícies > La FIB participa en un nou projecte europeu per millorar l'ensenyament superior en les TIC al servei de la salut

L'Euroregió Pirineus Mediterrània lidera el projecte eHealth Eurocampus

L’Euroregió Pirineus Mediterrània, amb la Facultat d’Informàtica de Barcelona (FIB) entre els seus integrants, liderarà un nou projecte europeu que té com a objectiu preparar professionals capaços d’innovar en l’àmbit de les tecnologies de la informació i comunicació al servei de la salut.

27/07/2016
L'Euroregió Pirineus Mediterrània liderarà el projecte europeu en les TIC al servei de la salut eHealth Eurocampus. Aquest projecte de tres anys de durada, des de setembre de 2016 fins a l’agost de 2019, és totalment finançat per la Comissió Europea amb un import de 430.000 EUR en el marc del programa Erasmus +.

Aquesta associació estratègica de l'ensenyament superior està liderada per l’Euroregió i compta amb la Facultat d’Informàtica de Barcelona (FIB) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), la Fundació Sant Joan de Déu (hospital i xarxa d’assistència mèdica catalana), l'Escola Politècnica Superior de la Universitat de les Illes Balears, la Fundació Balear d’Innovació i Tecnologia, la Universitat de Montpeller, l'Escola d’Enginyers ISIS de Castres, la Universitat Glyndwr del País de Gal·les, la Hochschule d’Ulm a Alemanya i la Universitat de Xipre.

El projecte eHealth Eurocampus permetrà impulsar mètodes d'ensenyament innovadors que seran testats durant les activitats conjuntes de formació i després utilitzats en diversos programes de màster. Els resultats i les activitats de difusió seran dissenyats per tal de garantir que eHealth Eurocampus tingui un fort impacte en les organitzacions participants, així com a l’exterior.

El projecte eHealth Eurocampus s’inscriu en les orientacions polítiques de l'Euroregió Pirineus Mediterrània, que situen la TIC-Salut en el cor de la seva acció amb l'Estratègia Euroregional de la Innovació. Aquesta estratègia defineix accions comunes i essencials per a les regions membres per estimular el desenvolupament integrat del territori i desenvolupar l’Eurocampus Pirineus Mediterrània, el primer campus universitari europeu en número d’estudiants.

eHealth Eurocampus és el tercer projecte euroregional en rebre ajuts de la Unió Europea aquest 2016, després del projecte d’ajut a la internacionalització de start ups, Links Up, i de cooperació cultural i artística The Spur.

Euroregió Pirineus Mediterrània
L’Euroregió Pirineus Mediterrània es va constituir l’any 2004 amb l’objectiu de promoure interessos comuns i projectes compartits en l’àmbit de la cooperació territorial europea i està formada per les comunitats autònomes de Catalunya i les Illes Balears i la nova regió francesa d’Occitània.