Esteu aquí: Inici > Més notícies > La innovació rural i alimentària davant la crisi, a debat al IX Congrés d’Economia Agrària

La innovació rural i alimentària davant la crisi, lema del congrés

Del dia 3 al 5 de setembre ha tingut lloc, a l’Escola Superior d’Agricultura de Barcelona de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC), el IX Congrés d’Economia Agrària de l’Associació Espanyola d’Economia Agrària (AEEA). El congrés està organitzat conjuntament pel Centre de Recerca en Economia i Desenvolupament Agroalimentari (CREDA), la UPC i l’Associació Espanyola d’Economia Agrària (AEEA).

06/09/2013
La innovació rural i alimentària davant la crisi és el lema del IX Congrés d’Economia Agrària de l’Associació Espanyola d’Economia Agrària (AEEA) que té lloc a l'ESAB de la UPC, al Campus del Baix Llobregat, a Castelldefels.  Aquest congrés, organitzat conjuntament pel Centre de Recerca en Economia i Desenvolupament Agroalimentari (CREDA), la UPC i l’Associació Espanyola d’Economia Agrària (AEEA), és un espai per a la divulgació i el debat entorn els últims treballs de recerca que s’estan desenvolupant en el camp de l’economia agrària. Algunes de les àrees que es tractaran seran: la política agrària i el comerç internacional; la producció, organització empresarial i associacionismes; el màrqueting, consum i el canvi climàtic, i el desenvolupament rural i territorial.

La sessió inaugural va tenir lloc el 3 de setembre, al Teatre de Castelldefels, i va comptar amb la participació d'Isabel García Tejerina, secretaria general d’Agricultura i Alimentació del Ministeri d’Agricultura, Alimentació i Medi Ambient; Manuel Reyes López, alcalde de Castelldefels; Mercedes Sánchez García, presidenta de l’Associació Espanyola d’Economia Agrària, i Antoni Giró, rector de la UPC. En la ponència inaugural es van analitzatzar els principals reptes de la Política Agrícola Comú cap al 2020.

Entre les diferents activitats del congrés ha tingut lloc una taula rodona, dimecres, 4 de setembre, dedicada a la innovació agroalimentària i rural on es debatran les oportunitats que sorgeixen en el sector agroalimentari en la millora d’indicadors econòmics i productius mitjançant la recerca, el desenvolupament i la innovació.

D’altra banda, la sessió de clausura ha dedicat una especial atenció a la indústria agroalimentària. S'han debatut les principals estratègies de futur, i s'han presentat les perspectives de diferents tipologies empresarials. S'ha comptat amb la presència d’empreses com Caprabo, semilles Fitóp i Indulleida, i de diferents institucions com ara Cooperatives Agroalimentàries d’Espanya.