Esteu aquí: Inici > Més notícies > La jornada #UPCenergia2020 analitza avui la transformació energètica dels Campus

A partir de les 11 hores, a l’Aula Capella de l’ETSEIB

El 25 de novembre té lloc la 1a Jornada #UPCenergia2020 per donar el tret de sortida del Pla UPC Energia 2020, aprovat pel Consell de Govern d’aquesta Universitat per aconseguir millorar-ne l’eficiència energètica i i reduir-ne els impactes sobre el medi, alhora que experimentar amb projectes innovadors als campus que serveixin com a referent per avançar cap a una societat més sostenible.

19/11/2015
Amb el lema ‘La transformació energètica dels campus’, la 1a Jornada #UPCenergia2020 és el marc per donar a conèixer el Pla UPC Energia 2020, posar en comú iniciatives al respecte i activar els grups de treball de diversos projectes considerats ‘clau’ per a l’any 2016. A diferència del pla anterior, molt centrat en la gestió, aquest nou pla vol acollir iniciatives de recerca, d’innovació, docents i de gestió de manera més transversal.

La jornada, que té lloc el 25 de novembre, d’11 a 14 hores, a l’Aula Capella de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB. Av. Diagonal 647, 08028 Barcelona) , està adreçada tant a l’estudiantat, al PDI i al PAS així com a les persones interessades en la gestió energètica. L’assistència és gratuïta, prèvia inscripció a través d’aquest formulari.

Un pla per a múltiples projectes
La jornada s’iniciarà a les 11 h, amb la presentació de les línies i oportunitats del Pla UPC Energia 2020, a càrrec del vicerector de Política Universitària, Antoni Ras, i de Didac Ferrer, cap del Gabinet de Sostenibilitat i d'Igualtat d'Oportunitats, coordinador del nou pla, el qual parteix de l’èxit assolit amb el Pla d’Estalvi Energètic (2011-2014). En aquest sentit, es pot llegir el post Sí, apaguem els llums. Però, sobretot, encenguem les idees’, del 15 d’octubre a La teva UPC, signat per Didac Ferrer, juntament amb Carlos Lázaro, del Servei de Control de Gestió i Josep Manel Sabaté, del Servei d’Infraestructures de la Universitat.

Es continuarà amb una explicació del marc europeu de la sostenibilitat energètica a l'edificació i del certificat nZEB (acrònim de l’anglès nearly zero energy buildings, edificis de consum energètic quasi nul), a fi de detectar les oportunitats d'innovació per a la UPC, per part de Fabian Lopez, de l’assessoria Societat Orgànica, i que durant el seu doctorat va estudiar amb profunditat els edificis de la UPC.

A partir de les 11.40 h, es presentaran breus d'experiències de sostenibilitat energètica a la UPC, en les quals es pot participar, prèvia inscripcions també via formulari. A partir de les 12.20 h es definiran els grups de treball a partir de reptes i projectes clau, alguns dels quals versaran sobre els aspectes següents:

• CampusLab. Com fem campus més sostenibles a partir dels treballs de recerca i els projectes d'estudiants? • Els nous POE. Com seguim implicant la comunitat en els projectes d'energia?

• Sistemes de monitorització. Com aprofitem tot el potencial de les dades energètiques?

• Renovables. Imaginem una universitat energèticament autosuficient?

• Edificis de la UPC. Quin és el seu estat i com podem intervenir-hi?

El grups faran una posada en comú prèviament a l’exposició de les conclusions i a la cloenda de l’acte, que serà a partir de les 13.30 h, a càrrec de la gerent, Olga Lanau.