Esteu aquí: Inici > Més notícies > La UPC, a la fira d'emprenedors 4 Years From Now de Barcelona

La UPC, a la fira d'emprenedors 4 Years From Now de Barcelona

La Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) ha participat, des del 2 de març i fins al dia 5, a la trobada internacional d'emprenedors 4 Years From Now (4YFN) de Barcelona, impulsada per la Mobile World Capital Barcelona (MWCB) en paral·lel al Mobile World Congress (MWC).

06/03/2015
En el marc de 4 Years From Now (4YFN), que ha tingut lloc del 2 al 5 de març a Barcelona, la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) ha presentat les innovacions tecnològiques més d’avantguarda dissenyades pels diferents grups de recerca en l’àmbit de les comunicacions mòbils, a l’estand del pavelló Catalonia-Barcelona, dins del recinte firal de Montjuïc de Barcelona, on s'ha desenvolupat aquesta trobada que és punt de referència del món de l'emprenedoria. La fira ha tingut lloc paral·lelament al Mobile World Congress.

La UPC es posiciona com a agent dinamitzador de projectes estratègics en el sector de les tecnologies mòbils, mitjançant el seu lideratge en projectes de recerca, l'expertesa dels seus investigadors, l'obtenció de patents i la creació d'empreses en aquest àmbit. En aquesta trobada la Universitat ha exposat les seves capacitats tecnològiques en els camps de la telefonia 4G, software radio, Mobile Operating Systems, MPLS & ETHERNET, NFC, Optical Technology, Human Computer Interfacing, WiFi, M2M Technology i Cloud Computing, entre d’altres. La participació de la Universitat a YFN per interactuar amb les empreses que hi participen es realitza a través del Centre d'Innovació i Tecnologia (CIT UPC), el Servei de Gestió de la Innovació (amb l'Oficina de Patents i Llicències) i el Parc UPC.

Líder en el sector TIC
En l’àmbit de les TIC, la Universitat se situa en primera posició en els rànquings d’investigació d’universitats espanyoles i iberoamericanes, i té una complerta i reconeguda oferta d’estudis vinculats a aquest camp, que s’imparteixen principalment a través de tres centres propis: l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria de Telecomunicació de Barcelona, l’Escola d’Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels i la Facultat d’Informàtica de Barcelona, les quals titulen cada any la majoria dels professionals del sector de les telecomunicacions i la informàtica, que es formen a Catalunya.

Així mateix, la UPC és una de les primeres universitats en nombre de patents registrades i en nombre d’spin-off creades dins d’aquest mateix àmbit.