Esteu aquí: Inici > Més notícies > La UPC se situa de nou entre les 100 millors universitats joves del món

La UAB, la UPF, l’Autònoma de Madrid, la Universitat de Vigo i la Politècnica de València juntament amb la UPC estan un any més en aquest rànquing

La UPC se situa de nou entre les 100 millors universitats joves del món

Un any més la UPC s’ha classificat en el rànquing de les millors cent universitats del món amb menys de 50 anys de vida. La classificació té en compte indicadors com ara la influència, el volum, la reputació i els ingressos generats per la recerca, l’aprenentatge que imparteix, la innovació i la transferència de coneixement que genera i el grau d’internacionalització de la institució. D’altra banda, l’Institut de Ciències Fotòniques (ICFO) és el millor centre de recerca d’Espanya segons el rànquing 'Nature'.

02/07/2013
La Universitat Politècnica de Catalunya • BarcelonaTech (UPC) se situa un any més entre les cent millors universitats del món amb menys de 50 anys d’història que classifica el rànquing THE 100 under 50 en la seva edició de 2013. Situada en el lloc 99 de la classificació, aquest rànquing posiciona les millors universitats a partir de 13 indicadors que volen proporcionar una visió de les principals dimensions de les universitats analitzades.

Els indicadors que utilitza THE 100 under 50 són els mateixos que s’utilitzen pel THE World University Ranking, si bé varia el pes ponderat. Aquests indicadors s’agrupen en cinc àmbits: les citacions per mesurar la influència de la recerca tot tenint en compte l’impacte de les citacions; l’ensenyament que s’imparteix valorant diferents indicadors relacionats amb l’entorn de l’aprenentatge i la reputació; la innovació que es genera a la universitat reconeixent els ingressos per transferència del coneixement i, especialment, aquells que provenen del sector industrial; el grau d’internacionalització i, finalment, en l’àmbit de la recerca, la reputació, el volum els ingressos que genera i el nombre de publicacions científiques per PDI.

El rànquing THE 100 under 50 el publica anualment Times Higher Education i en l’edició de 2013 està encapçalat per la Universitat de Ciència i Tecnologia de Pohang, de Corea del Sud, un país que situa dues de les seves universitats entre les tres primeres de la classificació general.
La Universitat de Pohang és una institució d’educació superior privada amb un pressupost que l’any 2011 va superar els 2 bilions de dòlars.

L’ICFO, primer centre de recerca d’Espanya i al Top 200 del món
D’altra banda, l’Institut de Ciències Fotòniques (ICFO) és el millor centre de recerca d’Espanya segons el rànquing Nature Publishing Index, que posiciona les 200 primeres institucions a partir del nombre d’articles de recerca publicats durant l’any 2012 a la revista científica de referència Nature i als seus suplements, concretament en les seccions Articles, Notes i Publicacions breus.

Encapçalat per la Universitat de Harvard, aquest rànquing mostra la relació total d’articles publicats així com el Còmput Corregit (CC), que és un valor que es dóna en ponderar cada publicació en funció del nombre d’autors d’una mateixa institució, respecte el nombre total d’autors. En aquest sentit, l’ICFO es posiciona en lloc 167 — amb 10 publicacions i un CC de 4,64—, precedit pel Consell Superior d’Investigacions Científiques i per la Universitat de Barcelona, que ocupen els llocs 60 i 148, respectivament.