Esteu aquí: Inici > Més notícies > Investidura d'Amal Hadweh, impulsora del programa 'Palestinian-Israeli Women's Dialogue', com a doctora 'honoris causa'

Avui, a partir de les 12 h, a la Sala d'Actes del Vèrtex i en directe per UPCtv

La Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) investirà doctora 'honoris causa' a la palestina Amal Hadweh, per la seva tasca de foment del diàleg i l’apoderament de les dones. Hadweh dedica la seva vida a la consecució de la pau entre Israel i Palestina, i centra una especial atenció al paper de les dones en la futura reconciliació. L’acte es pot seguir també en directe a través de tv.upc.edu.

10/11/2016
amal hadwehAmal Hadweh, regidora del municipi de Beit Jala, una ciutat propera a Betlem, a Cisjordània, serà investida doctora honoris causa de la UPC, en reconeixement a la seva tasca de promoure el diàleg i la reconciliació entre les comunitats israeliana i palestina en un dels territoris més violents del món, i com a símbol que l’acció individual és un instrument per transformar la societat. Hadweh ha treballat amb dones palestines per tal d’ajudar-les a desenvolupar habilitats que les permetin assolir noves quotes de poder polític i econòmic i, a la vegada, integrar instruments per combatre la violència domèstica que sovint pateixen.

L’activitat professional d’Amal Hadweh s’ha orientat a la formació en comunicació no violenta. Ha treballat als camps de refugiats de Cisjordània on en va ser coordinadora i ha estat l’ànima del Palestinian-Israeli Women’s Dialogue, un projecte de l’Israeli/Palestinian Center of Research and Information —l'IPCRI,actualment anomenat Israel-Palestina: Iniciatives Regionals Creatives— per aconseguir la pau a través de la no-violència, en el qual les dones israelianes i palestines participen en activitats per dialogar i treballar per aconseguir la pau. Tracta de reconduir les postures enfrontades d’un conflicte cap a un entorn de diàleg fent servir tècniques com el win-win, la resolució de conflictes posant el focus només en les parts que l’integren o el desenvolupament entre les persones de les tècniques de negociació, de conciliació i de mediació.

Hadweh ha estat, durant més de 26 anys, membre de la Refugee and Works Agency de Nacions Unides (UNRWA), on s’ha responsabilitat de la gerència que havia de desenvolupar els Objectius del Mil·lenni relatius a l’apoderament de les dones i la igualtat de gènere, i ha supervisat la gestió diària de les instal·lacions de la UNRWA a Jerusalem i Cisjordània.

Integrant del Consell d'Administració de la Universitat de Betlem des del 2012, Amal Hadweh forma part, actualment, del Consell Municipal de Beit Jala, on ha participat en l’estratègia de la ciutat per desenvolupar l’economia, les infraestructures, el turisme i també l’apoderament de les dones en aquesta petita ciutat on conviuen més de 15.000 persones. Hadweh va obtenir el màster en educació i metodologies docents per la Universitat Al Quds de Jerusalem i és graduada en Arts per la Universitat de Betlem, així com doctorada en gestió de recursos humans per l’American World University, als Estats Units.

L’acte d’investidura tindrà lloc el 10 de novembre, a partir de les 12 hores a la Sala d'Actes de l’edifici Vèrtex (Pl. Eusebi Güell, 6), a Barcelona, ies pot seguir en directe a través d'UPCtvLourdes Reig, vicerectora de Relacions Internacionals, serà l’encarregada de fer la Laudatio dels mèrits d’Amal Hadweh. La proposta d’investir-la doctora honoris causa  la UPC, aprovada pel Consell de Govern de la UPC en la sessió ordinària del 6 d’octubre, té el suport de l’Institut Barcelona Estudis Internacionals i la Comunitat Palestina a Catalunya.

Cooperació transfronterera
L’IPCRI, on es va emmarcar el projecte de diàleg entre dones palestines i israelians, impulsat per Amal Hadweh, és una plataforma intel·lectual (think tank) formada per població de les dues comuntiats, a fi de crear nous conceptes que enriqueixin el discurs social i polític, que donin lloc a punts de trobada. Un dels temes que s’analitzen actualment és el dels recursos hídrics, entorn al qual s’ha creat un grup mixt de persones palestines i israelites expertes en aquest àmbit, amb la finalitat de detectar i atendre les necessitats envers aquest recurs en ambdues comunitats. Aquest grup ha de gestionar i planificar solucions a problemes comuns, generant així una cooperació transfronterera entre Israel i Palestina en relació a l’aigua.