Esteu aquí: Inici > Més notícies > Primera institució catalana en projectes europeus de l’Horizon 2020 en el període 2014-2015

La UPC també encapçala les universitats de Catalunya, i és la sisena estatal, en retorn econòmic

La Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) se situa com a líder a Catalunya en número de projectes finançats a través del programa Horizon 2020 (H2020) en el període 2014-2015: participa en 41 dels gairebé 200 projectes de les universitats catalanes i en lidera 13. Així es reflecteix en un informe del Centro para el Desarrollo Tecnológico Industrial (CDTI). Fins al moment, la UPC té atorgats 61 projectes en aquest programa, la majoria dels quals es desenvolupen en l'àmbit de la ciència excel·lent.

03/06/2016
href="https://saladepremsa2.upc.edu/en"" target="_blank">SOMATCH, amb el qual es vol posar, al servei de les petites i mitjanes empreses (pimes) del disseny tèxtil, un 'trendhunter' intel·ligent capaç de predir les noves tendències de moda arreu del món, a partir de l’anàlisi objectiva de milions d’imatges obtingudes a les xarxes socials. Liderat per l'investigador  José Antonio Tornerode l'Innotex Center/INTEXTER (membre de CIT UPC), el projecte té un pressupost d’1,2 milions d’euros. S’estima que l’ús d’aquest software podria suposar un estalvi de 8.000 milions d’euros anuals a les pimes del sector.

En l’àmbit dels reptes socials, la Universitat és molt activa en projectes d’energia i clima, com per exemple l’OptimOre, destinat a millorar el procés d’obtenció de tungstè i tàntal, dos minerals molt utilitzats per fabricar aparells electrònics com ara els telèfons mòbils. L’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Manresa (EPSEM) està al capdavant del projecte, que coordina Josep Oliva, del grup de Recerca en Mineria Sostenible i del Departament d’Enginyeria Minera i Recursos Naturals i que és un dels que ha obtingut més finançament de la Universitat.

Primera universitat catalana en retorn
El CDTI també publica una relació de les 20 entitats que més recuperen la inversió feta en R+D+i en funci de la taxa de retorn, és a dir, del rendiment que generen els projectes al cap d'un any en funció de la inversió que han rebut. La UPC destaca com la primera universitat catalana i se situa en sisè lloc en l’àmbit estatal. Pel darrera se situen el BSC-CNS, en setè lloc, i l’ICFO, en tretzena posició.