Esteu aquí: Inici > Més notícies > La UPC renova el conveni amb el sector tèxtil per promoure el grau d’Enginyeria en Tecnologies i Disseny Tèxtil

És la setena titulació universitària més ben posicionada a Espanya, segons l’Informe d’inserció laboral del Ministeri d’Educació

En quatre anys de col·laboració universitat-empresa, el grau d’Enginyeria en Tecnologies i Disseny Tèxtil de l’Escola d'Enginyeria de Terrassa (EET) ha passat de 5 estudiants matriculats el 2010-2011 a 49 en el curs actual i la inserció laboral dels titulats és del 100%. L’aportació econòmica de les sis institucions del sector tèxtil ha permès el finançament d’un total de 66 beques en els quatre anys de vigència del conveni, de les quals s’han beneficiat 25 estudiants.

29/10/2014
El rector de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), Enric Fossas, i el director de l’Escola d’Enginyeria de Terrassa (EET), Xavier Cañavate, han signat avui, 29 d’octubre, la renovació d’un conveni amb sis institucions que representen empreses tèxtils catalanes i estatals. Per part de les empreses han signat l’acord Josep Armengol Giralt, president de la Fundació Institut Industrial i Comercial; Josep Bombardó, president de la Fundació Privada Gremi Fabricants de Sabadell; Salvador Maluquer, director general de la Fundación Tèxtil Alagodonera; Laura Ortiz, presidenta de la Federació Tèxtil Sedera; Jordi Ribes, president de la patronal Texfor, i Joan Roma Ferré, president del Col·legi de l’art major de La Seda.

El conveni contempla el finançament total del cost de la carrera per als estudiants que decideixin cursar el grau d’Enginyeria en Tecnologies i Disseny Tèxtil i que compleixin els requisits inclosos en el conveni. L’aportació d’aquestes institucions empresarials des que es va signar l’acord ha estat de 45.000 euros, amb els quals s’han atorgat 66 beques que han beneficiat a 25 estudiants.

A aquest programa de beques, que és quadrimestral, hi poden accedir tots els estudiants que, un cop superada la fase inicial (primer curs acadèmic) dels estudis de grau en Enginyeries de l’àmbit industrial de l’EET, hagin triat l’especialitat de Tecnologia i Disseny Tèxtil i es matriculin per primera vegada de les assignatures becades en el quadrimestre corresponent, amb un màxim a l’equivalent a la matrícula de 30 ECTS. L’import de la beca correspon al cost de les assignatures matriculades.

Una iniciativa pionera
El curs 2010-2011 el nombre d’estudiants que es va matricular en els estudis tèxtils a l’Escola d’Enginyeria de Terrassa (EET) era de 5. El 8 de setembre de 2010 es va signar el primer conveni de col·laboració entre el sector empresarial i la UPC per impulsar el grau en Enginyeria de Tecnologia i Disseny Tèxtil.

Quatre cursos després, gràcies a l’ajut del sector empresarial, el nombre total d’estudiants matriculats del grau d’Enginyeria en Tecnologies i Disseny Tèxtil és de 49. Aquest fet representa un augment del 400% en la matrícula total d’estudiants que cursen aquests estudis i coincideix amb la tendència de les grans marques del sector tèxtil de l’Estat de relocalitzar la producció a Espanya, segons indica l’estudi publicat l’any passat per l’EAE Bussines School sobre el sector tèxtil.

Fomentar vocacions
La indústria del sector tèxtil a Espanya factura més de 10.000 milions d’euros anuals i dóna feina a gairebé 120.000 persones a tot l’Estat. L’Índex de Producció Industrial d’aquest sector se situa en el 6,2%, segons dades de l’Institut Nacional d’Estadística. Els dos principals objectius de l’oferta d’aquestes beques són fomentar vocacions cap a l’enginyeria tèxtil entre l’estudiantat de batxillerat i de cicles formatius de grau superior i ajudar als estudiants a fer front al cost dels estudis universitaris.

L’Escola d’Enginyeria de Terrassa (EET) és l’únic centre universitari de l’Estat que ofereix el grau en Enginyeria de Tecnologia i Disseny Tèxtil i, per tant, és un centre clau per millorar la competitivitat del sector industrial tèxtil a través de la formació adequada i de qualitat dels enginyers i les enginyeres que gestionaran i lideraran aquestes empreses dins d’un mercat globalitzat amb noves necessitats.

La inserció laboral dels titulats en aquest grau és del 100 % i abasta una gran varietat de llocs de treball dins la indústria del tèxtil, fonamentalment dins dels àmbits del control de qualitat, l’enginyeria de procés i el desenvolupament de software per a disseny, així com en instituts i centres de la recerca. De fet, aquesta és la setena titulació universitària més ben posicionada a Espanya, segons dades de l’Informe del Ministeri d'Educació sobre la inserció laboral de l'estudiantat universitari fet públic aquesta setmana.