Esteu aquí: Inici > Més notícies > La transformació de la Plaça de les Glòries de Barcelona, a debat a l’ETSAB

L’espai Coderch de l’ETSAB acull tot el mes de març una exposició de les diferents propostes del concurs

La transformació de la Plaça de les Glòries de Barcelona, a debat a l’ETSAB

Amb aquest acte, que ha tingut lloc el 12 de març al matí, l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona (ETSAB) emprèn una nova etapa amb la vocació d’esdevenir una de les entitats culturals de referència a Barcelona i al país, oberta a la ciutat, amb l’organització d’esdeveniments culturals, preferentment de l’àmbit arquitectònic i urbanístic. El debat s'ha pogut seguir en directe a través d'UPCtv.

10/03/2014
El 12 de març la Sala d’Actes de l'Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) ha acollit la presentació de les 10 propostes finalistes al concurs per transformar la Plaça de les Glòries de Barcelona, fallat recentment, així com una taula rodona posterior, amb participació de tots els equips d’arquitectes. Aquest acte s'inscriu dins l’exposició de les propostes del concurs, que s'ha inaugurat a l’espai Coderch de l’ETSAB i que restarà oberta durant tot el més de març. El debat s'ha pogut seguir en directe a través d'UPCtv.

La idea d’aquest debat ha estat confrontar propostes sobre un dels espais urbans més estratègics i emblemàtics de la ciutat. Una bona part dels projectes seleccionats han estat realitzats per professorat de l’ETSAB.

Amb aquest acte, aquest centre de la UPC inaugura una nova etapa, sota la nova direcció de Jordi Ros, en que a més de desenvolupar l’activitat acadèmica, vol esdevenir una de les entitats culturals de referència a Barcelona, oberta a la ciutat, amb l’organització d’esdeveniments diversos, preferentment d’arquitectura i amb la voluntat de ser seu d’intercanvi cultural amb altres institucions expositives del país.

El director de l’ETSAB, Jordi Ros, ha presentat l’acte, en el qual han intervingut Ignasi de Moner, director tècnic de Gestió de Projectes de BIM/SA, que ha fet una introducció al projecte de reordenació urbanística de Glòries i al concurs. Al debat, que ha estat moderat per Manuel Ruisánchez, professor del Departament d’Urbanisme i Ordenació del Territori, han intervingut com a ponents els arquitectes que han participat en els projectes: Ana Coello de Llobet; Enric Massip; Carme Ribas; Beth Galí; Pere Buil ‐ Claudi Aguiló; David Sebastián; Fernando de Porras‐Isla-Carlos Rubio; Rosa Rull; Joaquim Viader; Enric Serra, i Eduard Bru.

Els 10 projectes finalistes són:
· Canòpia Urbana, de l’equip Agence Ter & Ana Coello de Llobet, guanyadora final del concurs.

· Terra d’Oportunitats, de Fuses – Viader – Perea – Mansilla – Desvigne;

· Incerta Glòria, de Bru Lacomba Setoain SLP – Lks Ingenieria Scoop;

Creuscerdà
, de Martínez Lapeña Torres Arquitectos Revetllat Ribas Esteyco;

Cruïlla 0
, d’Enric Serra – Moisés Gallego – Màrius Quintana – Jordi Bellmunt – Angel Carlos Aparicio;

Tres Cartes
, de Bailorull – Galí-Izard Nebot – Pagés Viu – Remoue – Tsukamoto- Atelier Bow Wow.

ReBcn
, de Glòries Equip 10+1.

Colibrí
, de l’equip MBM Arquitectes, S.L.P. format per Beth Galí, S.L.P. i Cicsa, S.A.

, de l’equip Porras La Casta Scp – Rubio&Alvarez Sala SL

·  Glòries+, de l’equip Emba Estudi Massip Bosch Arquitectes – Topotek Gesellschaft Von Ladschaftsarchitekten Mbh.