Esteu aquí: Inici > Més notícies > L'estudiant de l'ETSEIB Josep Ballester participa en el Google TechAbility Mentoring Programme

Ha estat seleccionat entre més de 300 estudiants d'Europa, segons explica a l'entrevista 'Som UPC' del web de la Universitat

Josep Ballester ha estat seleccionat d'entre més de 300 estudiants d'arreu d'Europa per formar part del programa de mentors de Google per a estudiants amb discapacitat. Ballester té una paraplegia a causa d'un accident que va patir quan tenia 13 anys. Actualment estudia el grau en Enginyeria en Tecnologies Industrials a l'ETSEIB de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) i també opta a fer pràctiques a l’estiu en una de les seus de Google.

22/01/2014
Treballar en projectes d'avantguarda, aprendre sobre alguns dels productes i serveis d'Internet més recents i conèixer la gent que treballa en una de les multinacionals més grans del món. Aquests són alguns dels avantatges dels quals s'està beneficiant Josep Ballester, estudiant del grau en Enginyeria en Tecnologies Industrials a l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB) a la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC).

Ballester ha estat seleccionat, d'entre més de 300 estudiants d'Europa, per participar en el Google TechAbility Mentoring Programme, el programa de mentoria de la companyia que ja està en marxa i que s'adreça a estudiantat amb discapacitat amb qualitats analítiques, creatives, emprenedores i que tinguin interès a fer carrera en el sector tecnològic.

Josep Ballester és tutoritzat, setmanalment i per videoconferència, per un treballador de Google que li ofereix el seu assessorament tècnic i comparteix amb ell la seva experiència professional en el sector. "El passat mes d'octubre, quan vaig veure l'anunci del programa, vaig tenir clar que era l'ocasió per fer el tast en el món laboral", explica l'estudiant. Però  també li apassiona viatjar: "L'altre desig és poder veure món i conèixer altres cultures. M'entusiasma viatjar". Un somni que es fa realitat en el marc del programa Google TechAbility Mentoring, que es desenvolupa fins a la primavera. De moment, ja ha participat en tallers, conferències i competicions en el marc d'unes jornades a París, juntament  amb altres estudiants i estudiantes d'Europa. En els propers mesos, participarà en altres activitats que Google ha organitzat a Zúric i Londres.

A banda del programa de mentoria, ja fa temps que Josep Ballester té el neguit d'endinsar-se en el món laboral. Per això treballa per passar la selecció de pràctiques que oferta Google i poder marxar a l'estiu a alguna de les seus de la companyia. Això l'ajudarà a triar l'especialització en els seus estudis.

L'estudiant explica que li apassiona l'enginyeria, que tornaria a triar el grau en Enginyeria en Tecnologies Industrials i també la UPC com a universitat. Però orientaria més els estudis al món laboral amb la realització d'activitats extraacadèmiques per fer currículum i la preparació d'entrevistes de feina.