Esteu aquí: Inici > Més notícies > Luis Alonso, nou director de l’EETAC

La presa de possessió ha tingut lloc el 21 de gener

Luis Alonso, nou director de l’EETAC

El professor Luis Alonso ha pres possessió, el 21 de gener, com a director de l’Escola d’Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels (EETAC) de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC), càrrec que ocupa després de les eleccions celebrades el 18 de desembre.

21/01/2014
El 21 de gener, Luis Alonso ha estat nomenat nou director de l’Escola d’Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels (EETAC) després de les eleccions que es van celebrar el 18 de desembre. Luis Alonso pren el relleu al professor Jordi Berenguer, que ha estat al capdavant d’aquest centre ubicat al Campus de la UPC al Baix Llobregat durant els darrers sis anys.

En la jornada de votacions, Luis Alonso era l’únic candidat i va obtenir 56 vots del Personal Docent i Investigador amb vinculació permanent; 15 del Personal Docent i Investigador (associats, en formació, doctors i no doctors); 22 del Personal d’Administració i Serveis, i 50 vots de l’estudiantat.

El nou equip de direcció està format pels professors i professores Adeline de Villardi, Isabel Gallego, Margarida Espona, Javier Ozón, Francesc Robert Sánchez i David Pino.

En el seu programa, Alonso va exposar la seva voluntat de treballar per donar solidesa a l’EETAC i per buscar el suport de la UPC i els consensos amb totes les unitats bàsiques per consolidar els seus dos àmbits principals de treball: les telecomunicacions i l’aeronàutica. Arran de l’adaptació a l’EEES i de la situació econòmica general, s’han creat unes condicions molt diferents a les existents fa uns anys. Segons el nou director, “aquesta realitat obliga a replantejar la situació general dels centres si es vol garantir la territorialitat i la sostenibilitat de tots, però molt especialment dels que no són a la ciutat de Barcelona”.

Biografia
Luis Alonso és doctor en telecomunicacions per la UPC i professor titular d’Universitat del Departament de Teoria del Senyal i Comunicacions. Imparteix docència a l’EETAC des de l’any 1998 i, actualment, és coordinador de l’assignatura Comunicacions Sense Fils al Grau en Enginyeria de Sistemes de Telecomunicació. Luis Alonso ha estat president de la Junta de PDI de la UPC des del maig de 2011 fins al desembre de 2013.

Quant a la recerca, el nou director de l’EETAC participa en diferents programes d’investigació, xarxes d’excel·lència, accions COST i projectes de recerca finançats per la Unió Europea i pel Govern espanyol. La seva activitat s’ha desenvolupat en l’àmbit del disseny i l’anàlisi dels diferents mecanismes i tècniques per millorar els sistemes de comunicacions sense fils. Ha col·laborat amb empreses de telecomunicacions com ara Telefónica, Alcatel, Abertis i Sener, i és expert extern per a auditories de TUV Rheinland.

Actualment, Luis Alonso és el coordinador global de dos projectes europeus Marie Curie ITN i IAPP i ha estat el coordinador de tres projectes europeus més. Ha estat el responsable científic d'un projecte dut a terme en coordinació amb ADIF en relació a les comunicacions sense fils en els trens d'alta velocitat.

És coautor de quaranta articles d'investigació en revistes internacionals, un llibre, dotze capítols de llibres, una patent i més d'un centenar d'articles en congressos i simposis internacionals, i ha aconseguit diversos reconeixements. Ha assolit el grau de ‘Senior Member’ de l’IEEE el juliol de 2013.

Actualment investiga en el camp dels protocols d'accés al medi, la gestió de recursos de ràdio, l’optimització cross-layer, les transmissions cooperatives, la ràdio cognitiva, el Network Coding i l’oferta de qualitat de servei per a tot tipus de sistemes de comunicacions sense fil.