Esteu aquí: Inici > Més notícies > Núria Castell, degana de la FIB

Núria Castell, degana de la FIB

Núria Castell Ariño ha renovat, el 4 de juny, com a degana de la Facultat d’Informàtica de Barcelona (FIB), càrrec que ha exercit durant 3 anys i que renovat després de les eleccions realitzades el passat 22 de maig, en què va ser reelegida.

04/06/2013
El 4 de juny Núria Castell ha pres possessió com del càrrec de degana de la FIB, de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC), que ocupa des de fa 3 anys. Núria Castell va ser reelegida en les eleccions realitzades el 22 de maig.

Núria Castell Ariño és llicenciada en Informàtica amb grau per la Universitat Autònoma de Barcelona i doctora en Informàtica per la UPC. És professora de la FIB des de l’any 1982 i titular d’Universitat del Departament de Llenguatges i Sistemes Informàtics des de 1991. La seva activitat docent ha estat lligada als àmbits de la Programació, la Intel·ligència Artificial i el Processament del Llenguatge Natural, impartint classes a l’Enginyeria Informàtica, en el Màster en Tecnologies de la Informació i en el programa de doctorat d’Intel·ligència Artificial.

El seu àmbit de recerca és el Processament del Llenguatge Natural en diferents aspectes com ara l'extracció i representació de coneixement, el tractament d'especificacions de software en llenguatge natural o la traducció automàtica. En aquest àmbit ha publicat diversos articles, ha participat en comitès de congressos, ha dirigit tesis doctorals, ha estat responsable de diversos projectes de recerca nacionals i ha participat en d'altres projectes nacionals i europeus. Ha participat en diversos organismes d'avaluació de la recerca, nacionals i europeus.

Pel que fa a l’àmbit de la gestió a la Universitat, Núria Castell ha esat vicedegana de relacions internacionals de la FIB (des del 2004 al 2010). Prèviament havia estat secretària acadèmica del Departament de Llenguatges i Sistemes Informàtics (del 1989 al 1992), i sotsdirectora del mateix Departament (2001-2005). Ha estat membre de diferents comissions i òrgans de govern de la FIB, del Departament de Llenguatges i Sistemes Informàtics i de la UPC.

Núria Castell és membre de la Sociedad Española para el Procesamiento del Lenguaje Natural, de la Asociación Española para la Inteligencia Artificial i del Col·legi Oficial d’Enginyeria en Informàtica de Catalunya. També ha participat en les juntes directives de les associacions esmentades.