Esteu aquí: Inici > Més notícies > Premi del Consell Europeu de Recerca a la investigadora Melike Lakadamyali, de l’ICFO

Amb una de les beques Starting Grants 2013

La investigadora Melike Lakadamyali, de l’Institut de Ciències Fotòniques (ICFO), ha aconseguit una de les beques Starting Grants 2013 que atorga el Consell Europeu de Recerca (CER).

23/07/2013
La investigadora Melike Lakadamyali, de l’Institut de Ciències Fotòniques (ICFO) —institut universitari de recerca adscrit a la Universitat Politècnica de Catalunya. BarcelonaTech (UPC)—, ha estat guardonada en aquesta sisena edició dels Starting Grants, que atorga el Consell Europeu de Recerca (CER), pel seu projecte de recerca ‘On the move: motor cargo and motor-microtubule interactions studied with quantitative, high spatio-temporal resolution microscopy in vivo’. El projecte estudia com els orgànuls i altres matèries cel·lulars es mouen d'un lloc a un altre dintre de les cèl·lules. El transport intracel·lular té un paper molt important en el bon funcionament d'una cèl·lula i el fracàs d'aquest transport pot provocar malalties neurodegeneratives com l'Esclerosi Lateral Amiotròfica (ELA).

Del total de 287 investigadors becats de tota Europa, 14 desenvolupen els seus projectes de recerca a l’Estat espanyol, 6 dels quals són investigadors que pertanyen al sistema català de recerca. En concret, tres investiguen a centres CERCA de la Generalitat de Catalunya (Institut de Ciències Fotòniques, Centre de Regulació Genòmica i Centre de Recerca en Economia Internacional), i els altres 3 a la Universitat de Barcelona.

Els Starting Grants de Catalunya representen enguany un 2,1% del total d’ajuts atorgats a Europa i un 43% del total estatal. L’àmbit de recerca predominant és el de les ciències físiques i enginyeria, amb 4 dels Starting Grants concedits a Catalunya. Els altres dos corresponen a les ciències de la vida i a les ciències social i humanitats.
Les convocatòries Starting Grants financen els millors investigadors joves i novells i s’atorguen únicament per criteris d’excel·lència científica. La seva dotació per projecte és de fins a 2 milions d’euros. Amb aquests últims resultats, són 67 els investigadors catalans que han obtingut ajuts Starting Grants des del 2007, any de la seva primera creació (37 de centres CERCA, 26 d’universitats catalanes i quatre del CSIC). Del total dels investigadors, 30 desenvolupen les seves tasques als centres i universitats catalanes amb contractes ICREA.