Esteu aquí: Inici > Més notícies > Premi internacional a un projecte urbanístic de l'ETSAB per regenerar una àrea urbana ferroviària de Xangai

Un equip de l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona (ETSAB) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), liderat pel professor Estanislao Roca, ha guanyat el segon premi de la International Student Urban Design Competition for Shanghai Railway Station Area, 'ex aequo' amb el Massachusetts Institute of Technology, per davant de la Tongji University, la Cardiff University, la Southeast University de Nanjing, i per darrere de la Harvard University, que ha quedat en primer lloc.

26/11/2015
El projecte d’un gran parc urbà equipat, de més de 40 hectàrees al cor xinesa de Xangai, presentat per un equip de l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), incorpora el cobriment d’una part de les vies de ferrocarril i la creació d’una nova centralitat a la ciutat de Xangai, amb un downtown de 8 gratacels. Aquest projecte proposa transformar la frontera de les vies en una frontissa urbana.

El concurs International Student Urban Design Competition for Shanghai Railway Station Area està convocat per l'administració del districte de Zhabei (Planning and Land Administration Bureau of Zhabei District) i coorganitzat pel Shanghai Tongji Urban Planning & Design Institute. Adreçat a universitaris internacionals, l'objectiu del concurs ha estat cercar propostes de disseny per donar alternatives urbanístiques i resoldre la problemàtica del cèntric barri de Zhabei, dividit per les vies de tren de l’estació central de Xangai.

l'equipupc-barcelona team, amb el professor estanislao roca, a l'esquerra de totLa proposta urbana l’ha presentat l'UPC Barcelona Team, liderat pel professor Estanislao Roca, director del Departament d'Urbanisme i Ordenació del Territori de la UPC, acompanyat per alguns dels estudiants de l’equip: Pablo Baena, Lluís Bellera, Roberto Pérez, Aliaksandra Smirnova, juntament amb Melisa Pesoa, Zhengyu Xu i Maria José Masnou, el 21 de novembre, al Haishang Cultural Center de Xangai.

Entre els millors, juntament amb Harvard
L'equip ha guanyat el segon premi, ex aequo amb el Massachusetts Institute of Technology, per darrere de la Harvard University i per davant de la Tongji University, la Cardiff University i la Southeast University de Nanjing, amb les quals havia quedat finalista del concurs universitari internacional.

En la proposta de la UPC també es considera la idea de regenerar els tradicionals ‘lilongs’, les construccions culturals xineses, així com el mercat que hi ha al barri. El parc projectat gira entorn dels conceptes d’smart city i ciutat inclusiva, amable i sostenible, i anteposa la convivència entre el comerç, el lleure, la natura, el transport i la cultura i tecnologia. També estableix una relocalització dels habitatges afectats.

A partir d’ara, l’equip de la UPC podria assessorar en el procés de desenvolupament de la transformació d’aquesta àrea de Xangai.