Esteu aquí: Inici > Més notícies > Reconeixement acadèmic dels enginyers i enginyeres a Josep Amat

Reconeixement acadèmic dels enginyers i enginyeres a Josep Amat

El Col·legi Oficial d'Enginyers Industrials de Catalunya ha lliurat el Premi al reconeixement acadèmic a l'investigador Josep Amat, per la seva trajectòria docent i investigadora, i per la seva faceta emprenedora.

28/06/2012
Josep Amat, doctor enginyer industrial i professor emèrit de la Universitat Politècnica de Catalunya • BarcelonaTech (UPC), ha rebut el Premi al reconeixement acadèmic del Col·legi Oficial d’Enginyers Industrials de Catalunya per la seva trajectòria en el món de la docència, per la seva important tasca en recerca i desenvolupament i per la seva faceta emprenedora que li ha portat a apropar el món de l’empresa a la universitat. El premi, juntament amb altres guardons que atorga el Col·legi, s'ha lliurat l'1 de juny en el decurs de la Diada de l'Enginyer 2012.

Després d’haver estat molts anys catedràtic d’Arquitectura i Tecnologia de Computador, Josep Amat va realitzar els primers avenços i innovacions importants en el camp de la telenavagació i va guiar l’entrada de la robotització en l’àmbit quirúrgic a Catalunya. Actualment, col·labora amb la Clínica Mayo dels Estats Units en el camp de l’aplicació robòtica en cirurgia. És un dels fundadors i impulsors de la spin off Rob Surgical Systems, centrada en la robòtica quirúrgica.

Amat és autor de diverses publicacions sobre el tractament digital del senyal, la visió per computador i la seva aplicació en l’àmbit de la robòtica mèdica. Ha rebut la Medalla Narcís Monturiol de la Generalitat de Catalunya (1990), el Premi Internacional de Ciència i Tecnologia de Barcelona (1992), el Premi a la Creativitat del Col•legi d’Enginyers Industrials de Ctalunya (1995), el Premi de la Fundació Catalana per a la Recerca (1995), el Premi Ciutat de Barcelona (1996), el Premi d’Honor Lluís Carulla (1998) i la Medalla d’Honor a la Creativitat de la Fundación García Cabrerizo (2008).