Esteu aquí: Inici > Més notícies > S’enforteixen aliances amb entitats de recerca en biomedicina i bioinformàtica

S’enforteixen aliances amb entitats de recerca en biomedicina i bioinformàtica

La Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) participarà en la creació de l’Institut d’Investigació Sanitària de l’Hospital Sant Joan de Déu, junt amb la Fundació per a la Recerca i la Docència de Sant Joan de Déu, l’Hospital Universitari Sant Joan de Déu i la Universitat de Barcelona. Així mateix, ha ratificat la participació en l’Associació de Bioinformàtics Barcelona (BIB).

03/03/2015
La recerca i la innovació biomèdica multidisciplinar orientada a la recerca bàsica, clínica, epidemiològica i els serveis de salut són els objectius de l’Institut d’Investigació Sanitària de l’Hospital Sant Joan de Déu. Aquest nou ens de recerca el crearan la UPC, a través del Centre de Recerca en Enginyeria Biomèdica (CREB) —membre del Centre d'Innovació i Tecnologia (CIT) de la UPC—, la Fundació per a la Recerca i la Docència de Sant Joan de Déu (FSJD), l’Hospital Universitari Sant Joan de Déu i la UB. Per fer-ho, la UPC entrarà a formar part del patronat de l’FSJD, segons s’ha aprovat al Consell de Govern del 10 de febrer. Recentment, ha tingut lloc la primera reunió per dibuixar les línies bàsiques del que serà aquest centre d'investigació.

D’altra banda, en aquesta mateixa línia d’actuació, la UPC també ha ratificat la participació en l’Associació Bioinformàtics Barcelona (BiB). La finalitat d’aquesta associació és impulsar iniciatives bioinformàtiques per aplicar en els àmbits clínic, farmacèutic, biotecnològic i agroalimentari. A més, també preveu promoure la formació de graus i postgraus, la recerca avançada, així com la transferència de coneixement i la difusió científica dels projectes realitzats.

La BIB és una iniciativa que compta amb el suport d’universitats, centres de recerca, empreses i institucions.