Esteu aquí: Inici > Més notícies > Una aplicació per neurorehabilitar amb videojocs, Premi PFC-Fundación Universia 2012

Una aplicació telemàtica del sistema Kinect de Windows per millorar la neurorehabilitació a través dels jocs d’ordinador, presentada per dos estudiants de l'EETAC, ha guanyat el Premi al millor Projecte Fi de Carrera-Fundación Universia 2012.

25/04/2013
El projecte, titulat Aplicació telemàtica per a l’ús terapèutic utilizant Kinect per a Windows y SDK v. 1.6, l’han presentat Alejandro Murillo i Marçal Montserrat, estudiants d’Enginyeria tècnica en telecomunicacions, especialitat en telemàtica, de l'Escola d’Enginyeria de Telecomunicació i Aeronàutica de Catalunya (EETAC) de la UPC, i l’ha dirigit José Manuel Yúfera, del Departament d'Enginyeria Telemàtica i del mateix centre docent. El Premi PFC-Fundación Universia 2012 s'ha atorgat en la seva cinquena edició.

El que proposa el treball guardonat és la utilització del Kinect per ajudar a pacients, especialment nens, i terapeutes en el procés de la neurorehabilitació de manera divertida i fàcil, a través d’un paquet de jocs d'ordinador i d’una plataforma telemàtica. Kinect és un dispositiu que permet jugar a videojocs sense la necessitat d’un suport físic, gràcies al reconeixement del cos humà a través d’una càmera RGB i sensors de moviment.

L’aplicació permet al pacient treballar des de casa i al terapeuta monitorar en temps real el progrés del pacient a través de qualsevol terminal amb accés a Internet.

Del projecte guanyador el jurat del premi n’ha destacat la seva utilitat i possibilitat d’implementació, millorant el servei i eficiència gràcies a la possibilitat de realitzar la neurorehabilitació sense necessitat d’anar al centre mèdic, personalitzar el tractament i analitzar l’evolució dels pacients remotament a través de l’enviament dels resultats a bases de dades que elaboren estadístiques.

Al Premi PFC-Fundación Universia 2012 s’hi havien presentat altres tres treballs: E_STEP: Diseño de un prototipo para la generación energètica mediante tecnología piezoelèctrica. Identificación y classificación de patrones movilidad para gestión y seguridad de persones con discapacidad, de Javier Ibáñez, i dirigit pel professor David Huguet; Anàlisi de la problemàtica econòmica i social de la mobilitat de les persones amb mobilitat reduïda, de Montse Ferré, i dirigit per Mateu Turró, i Propuesta de protocolo para la identificación de barreras arquitectónicas en situación de evacuación en edificios de uso público, de Mireia García i Erica Labrador, i dirigit pel professor Jesús Abad.

Convocat anualment per la Fundación Universia i la UPC, el Premi PFC-Fundación Universia reconeix els treballs de fi de carrera de l’estudiantat de la UPC que afavoreixin l'accessibilitat i la integració laboral de les persones amb discapacitat.