Esteu aquí: Inici > Notícies per al PDI i el PAS > Set estudiants reben els préstecs d’UPC Alumni del curs 2013-2014

S’han atorgat 62.800 euros entre tots els que es van presentar

Set estudiants reben els préstecs d’UPC Alumni del curs 2013-2014

Set estudiants han rebut un total de 62.800 euros en la convocatòria del juliol 2013 dels préstecs UPC Alumni. Es tracta de tres estudiants de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyers de Camins, Canals i Ports de Barcelona (ETSECCPB), un de la Facultat de Matemàtiques i Estadística (FME), un de la Facultat de Nàutica de Barcelona (FNB) i dos del Centre de Formació Interdisciplinària Superior (CFIS).

01/10/2013
El Programa de Préstecs UPC Alumni, impulsat pel Consell Social de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC), tracta de facilitar a l’estudiantat la realització dels estudis de grau i postgrau cobrint les despeses de matrícula, l’allotjament i el transport, a la UPC o a  una universitat estrangera. Aquest programa té l'objectiu que l’alumnat amb talent accedeixi als estudis que vol fer i que la manca de mitjans econòmics no sigui un impediment.

En la convocatòria d’aquest any s’han atorgat un total de 62.800 euros repartits entre els set estudiants que ho van sol·licitar. Tres dels beneficiaris estudien Enginyeria de Camins, Canals i Ports a l’ETSECCPB i el préstec l’utilitzaran per estudiar un Màster HEC a París, un Màster en Enginyeria Civil a Holanda i un Màster a l’Institut de Tecnologia d’Illinois, respectivament. Al mateix temps, un estudiant del Grau de Matemàtiques de l'FME ha obtingut un préstec per a la realització d’un Erasmus de sis mesos a la Universitat de Berlín, i l’estudiant d’Enginyeria Nàutica de l'FNB estudiarà a la Universitat de Crandfield.

Dos estudiants del Centre de Formació Interdisciplinària Superior (CFIS) també han estat els beneficiaris dels Préstecs UPC Alumni d’aquesta convocatòria. Les quantitats atorgades les destinaran a cobrir les despeses d’allotjament i matrícula, d’una banda i, de l’altra, realitzar el projecte de fi de carrera en el Departament de Visió de l’Escola Politècnica Federal de Lausanne.

El que fa diferent aquest programa de préstecs d’altres similars és que l’estudiant o estudianta que l’obté l’haurà de retornar, sense interessos, en un futur, quan ja s'hagi integrat en el món laboral. L’honor és l’únic aval que es compromet en aquest acord amb la Universitat, que es cancel·larà en retornar els diners al fons UPC Alumni perquè altres estudiants puguin beneficiar-se del programa.

En els seus inicis durant el curs 2011-2012, aquests préstecs s’oferien únicament a l’estudiantat del CFIS ja que els seus estudis requereixen una dedicació plena. En aquell moment, el Consell Social va aprovar la creació dels fons de préstecs UPC Alumni, nodrit d’aportacions, bàsicament privades, i en bona part, també, d’antics alumnes de la UPC.

Per primer cop, aquest any s’ha obert la convocatòria a tot l’estudiantat de la UPC que ha volgut cursar una estada internacional com ara un Erasmus, elaborar un projecte de fi de carrera en una universitat estrangera o similars, així com cursar estudis de grau al CFIS.