Esteu aquí: Inici > Notícies per al PDI i el PAS > Acord per modificar el model d’enquestes a estudiants de la UPC sobre l’actuació docent

El segon quadrimestre del curs 2014-2015 es començarà a implantar el nou model d’enquestes a estudiants de la UPC sobre l’actuació docent, que ha aprovat el Consell de Govern el 23 de març. Aquest model vol aportar més transparència al procés, potenciar la participació, afavorir l’ús d’aquest instrument com una eina de millora de la docència i millorar-ne la fiabilitat mitjançant millores de caire metodològic.

25/03/2015
El Consell de Govern ha aprovat, el 23 de març, una nova proposta d’enquestes a estudiants de la UPC sobre l’actuació docent i les assignatures, a fi de fomentar la participació dels estudiants i els comentaris en obert i la seva anàlisi, així com augmentar la fiabilitat dels resultats.

El nou model, que es començarà a aplicar al final del segon quadrimestre d’aquest curs, pretén aconseguir més implicació, tant d’estudiants com de professorat; aportar més transparència al procés; donar una resposta al debat sobre la fiabilitat de les enquestes en funció del grau de resposta i incrementar el seu ús per a la millora de la docència. Mantindrà la periodicitat quadrimestral i el calendari actual. Els resultats es faran públics després del tancament de les avaluacions.

Per tal de facilitar la participació i l’anàlisi dels resultats, es redueix considerablement el nombre de preguntes, per a què cada enquesta es pugui respondre en molt poc temps. Tanmateix, es preveu que els centres docents puguin afegir una o dues preguntes més, si ho consideren necessari. Igualment, per reduir el nombre d’enquestes que cada estudiant ha de respondre i evitar que hagi d’opinar sobre professorat amb qui pràcticament no ha tingut tracte, només es preguntarà sobre el professorat que imparteixi un mínim de 15 hores de docència al llarg del quadrimestre.

Així mateix, s’introdueix una metodologia dual per passar les enquestes, a criteri dels centres: establir una data concreta per realitzar-les a l’aula, via mòbil, tauletes o ordinador, sota la supervisió d’un professor responsable de l’assignatura, o bé mantenir el format actual, amb un calendari obert durant un període d’entre dues o tres setmanes perquè els estudiants la responguin. La intenció és potenciar la primera tipologia, perquè dóna molta més fiabilitat als resultats; però en alguns centres, ara com ara, pot no ser viable per manca de recursos. Una altra de les millores introduïdes és la modificació de la interfície de l’aplicació, que simplificarà el sistema d’enquesta.

La revisió del model d’enquestes s’ha fet arran d’un acord pres pel Consell de Govern el 2 d’octubre passat, a fi de millorar el nivell de participació i l’ús dels resultats com una eina per a que els centres i departaments puguin analitzar i fer seguiment tant d’assignatures com del personal docent, i poder incidir en la millora de la docència.