Esteu aquí: Inici > Notícies per al PDI i el PAS > Acord sobre l’assignació de docència per a l’actual curs acadèmic

Acord sobre l’assignació de docència per a l’actual curs acadèmic

El Consell de Govern de 18 de març va aprovar l’assignació de docència per al curs 2014-2015. Tot i que de cara al futur es preveu canviar el model, per al curs que ve s’ha acordat incorporar la majoria dels màsters a una bossa única de centres i incloure en l’encàrrec docent també els màsters que no coordina la UPC.

31/03/2014
El Consell de Govern de 18 de març va aprovar l’assignació de docència per al curs 2014-2015, que és el procediment mitjançant el qual la Universitat aprova el repartiment dels punts de docència que s’encarreguen als centres i als departaments per a estudis de grau, de màster i per als programes de doctorat. En base a aquesta assignació es fa la planificació de la plantilla de professorat pel curs següent.

Si bé hi ha un consens en què de cara al futur s’ha de canviar el model, per al curs que ve s’ha decidit prendre com a punt de partida l’assignació feta el curs actual i tenir en compte els canvis en la programació, en l’entrada d’estudiants i en l’evolució de l’extinció de titulacions. S’ha acordat incorporar la majoria dels màsters a una bossa única de centres i incloure en l’encàrrec també els màsters que no coordina la UPC.

Tanmateix, s’ha determinat donar visibilitat a la docència que s’imparteix fora d’encàrrec, però sense que tingui conseqüències en la definició de la plantilla de professorat. La docència fora de l’encàrrec va augmentar considerablement els dos cursos anteriors, coincidint amb les mesures associades als plans de viabilitat econòmica, que van comportar una reducció notable de l’assignació docent de la UPC, lligada a la disminució de la plantilla (no renovació de contractes de professorat associat i no reposició de jubilacions). Segons l’acord aprovat ara, es recomana que la docència fora de l’encàrrec només la facin les unitats que tinguin un excedent suficient de capacitat docent i, si bé aquesta activitat no tindrà efecte en el còmput de les necessitats de plantilla de professorat, sí que repercutirà en el reconeixement de l’activitat que aquest realitza.

L’assignació aprovada per al curs que ve inclou, d’una banda, l’encàrrec a centres docents d’estudis de grau i de la majoria de màsters. D’altra banda, inclou l’assignació de màsters històrics que no s’han incorporat a la bossa comuna d’un centre, en general perquè n’impliquen més d’un. També s’incorporen els màsters interuniversitaris coordinats per altres universitats i els externs amb els quals la UPC té un conveni de col·laboració.

Els centres i els responsables de màster que tenen assignació pròpia disposen fins al 31 de març per comunicar la seva proposta d’encàrrec al Gabinet de Planificació, Avaluació i Qualitat (GPAQ) i això servirà per fixar la plantilla de professorat. El mes de juliol està previst que es faci pública l’assignació definitiva de la docència, quan estigui aprovada pel Consell de Govern.