Esteu aquí: Inici > Notícies per al PDI i el PAS > Aprovada la convocatòria 2016 del programa de promoció del PDI

Aprovada la convocatòria 2016 del programa de promoció del PDI

El Consell de Govern del 29 de març ha aprovat el programa de promoció del Personal Docent i Investigador (PDI) amb vinculació permanent a temps complet, amb l’objectiu de determinar la distribució de 14 càtedres. El termini per presentar sol·licitud està obert fins al 14 d’abril.

06/04/2016
L’objectiu del programa de promoció del PDI pel 2016 és determinar la distribució de 14 càtedres, que es convocaran tot assignant els pesos dels diferents mèrits i criteris de priorització previstos en la norma general. A aquestes càtedres se li sumaran altres sis, que es convocaran en base a criteris d'excel·lència, en reconeixement als currículums destacats, com ara la consecució d'una de les distincions externes ERC Consolidator o ICREA Acadèmia.

La nova convocatòria es posa en marxa d’acord amb els pressupostos de la UPC i tenint en compte la taxa de reposició. Així mateix, arriba després d’uns d’anys en què s’ha frenat la promoció professional del professorat permanent degut a les restriccions pressupostàries i a les limitacions en la taxa de reposició de les universitats. Aquest fet ha agreujat el desequilibri entre els diferents àmbits i departaments pel que fa a les dotacions de catedràtics.

Segons el programa aprovat, la distribució de les 14 places per àmbits serà de tres places a Arquitectura, urbanisme i edificació; tres places a Ciències i enginyeries biotecnològiques; cinc places a Enginyeria industrial; una plaça a Enginyeria Civil, Geològica i Ambiental, i dues places a Enginyeries de les TIC.

Poden sol·licitar l’admissió a aquest programa els PDI de la UPC a temps complet amb vinculació permanent en les categories de professorat agregat, professorat dels cossos de titulars d’universitat o catedràtics d’escola universitària, i directors i directores de recerca. El termini per presentar sol·licitud està obert des de l’1 d’abril i fins al dia 14.

Per accedir-hi cal haver treballat tres o més anys a la UPC com a PDI a temps complet; estar en possessió de l’acreditació per a catedràtic d’universitat emesa per l’ANECA o l’habilitació nacional a catedràtic d’universitat, en el cas del personal funcionari, i disposar de l’acreditació de recerca avançada expedida per l’AQU, en el cas del personal laboral. També cal haver estat puntuat amb una nota no inferior a 2,70, en mitjana, en la valoració global sobre l’actuació del professorat de les enquestes de l’estudiantat.

A l’hora de valorar les sol·licituds admeses a tràmit, es tindran en compte els mèrits acadèmics (30%), la valoració de la Comissió de Selecció i d’Avaluació del Personal Docent i Investigador de la Universitat (CSAPDIU) dels currículums (50%) i els informes de les unitats d’adscripció i vinculació de les persones sol·licitants (20%).