Esteu aquí: Inici > Notícies per al PDI i el PAS > Augmenta la producció científica de qualitat a la Universitat

Augmenta la producció científica de qualitat a la Universitat

Al llarg del 2012 a la UPC la participació del professorat funcionari i contractat a temps complet en activitats de recerca va ser del 71,12%, és a dir, va augmentar un 3,23% respecte al 2011; la variació en els darrers 5 anys ha estat superior al 6%, segons destaca l’Informe d’indicadors de les activitats de recerca i transferència de resultats de la recerca.

01/10/2013
El document indica que el 51,74% (1.501) del total de professorat funcionari i contractat (tant els de temps complet com els de temps parcial) presenten activitats de recerca valorades (PAR=>3). D’aquests, el 71,12% (1.303) són professorat funcionari i contractat a temps complert i el 77,45% (797) són professorat funcionari doctor a temps complet.

Per categories de professorat a temps complet, els catedràtics d’universitat participen en un 87,02 %, els catedràtics contractats en un 100% els professors titulars d’universitat en un 64,90%, els agregats en un 65,32%, els catedràtics d’escola universitària en un 68,85 % i els professors titulars d’escola universitària en un 35,68%.

De la producció científica valorada —d’acord amb el nou barem de valoració segons les Modificacions en els punts PAR de la UPC. Acord núm. 16/2012 del 9 de febrer del 2012— , el 88,8% del PAR es concentra en tres tipus d’activitats: articles en revistes (55,46%), actes de congressos (17,03%) i tesis doctorals (16,34%). Els articles notables representen un 68,20% del total d’articles, és a dir, un 6,74% més que l’any 2011; mentre les comunicacions i ponències notables representen un 26,23% del total d’actes. Destaca l’evolució que hi ha hagut en els darrers 5 anys dels articles de revista que presenten factor d’impacte al Journal Citation Reports, que ha estat superior al 30%.

Així mateix, el llarg del 2012 el professorat de la UPC va dirigir 331 tesis doctorals dins i fora de la UPC i es van enregistrar 131 patents, models i dissenys industrials.

D’altra banda, l’informe també indica que el volum d’ingressos per resultats de la transferència de tecnologia (convenis, serveis, projectes europeus, finançament públic i formació) —gestionats pel Centre de Transferència de Tecnologia i la Fundació Politècnica de Catalunya— va ser l’any 2012 de 62.375.285 d’euros. Segons indica el mateix informe, els punts per activitat de transferència de tecnologia (PATT) ha disminuït un 17,14% respecte a l’any anterior.