Esteu aquí: Inici > Notícies per al PDI i el PAS > Augmenta la qualitat de la recerca a la UPC

Presentat l'informe d'indicadors de l'activitat de recerca i transferència de resultats de la recerca (PAR i PATT)

Augmenta la qualitat de la recerca a la UPC

L’informe d’indicadors de l’activitat de recerca i transferència de resultats de la recerca (PAR i PATT), presentat pel Vicerectorat de Política Científica al Consell de Govern del 20 de juliol, destaca que, al llarg del 2010, la participació de les unitats bàsiques o els grups de recerca de la UPC en activitats de recerca i de transferència de resultats de la recerca és entre un 2% i un 3% superior a la de l’any anterior, depenent de la categoria, dedicació i titulació.

26/07/2011

Així mateix, s’ha incrementat un 2,76% respecte a l’any passat els PAR tipus 1 (punts per activitats de recerca de qualitat contrastada, és a dir, aquelles sobre les quals es té constància que han estat sotmeses a processos de revisió o de validació per part d’experts (tesis, articles en revistes indexades al Journal Citation Reports, JCR, autoria i edició de llibres de recerca i de capítols). Aquestes activitats van representar el 79,6% del total dels punts per activitats de recerca, una xifra superior a les del 2009 (75,7%) i del 2008 (74,1%).

L’informe recull que han presentat activitats de recerca valorades el 48,90% (1.362) del total del professorat funcionari i contractat (tant els de temps complet com els de temps parcial), el 66,40% (834) del professorat funcionari a temps complet, i el 75,31% (790) del professorat funcionari doctor a temps complet.

Els catedràtics d’universitat han participat en un 83,77%; els catedràtics contractats ho han fet en un 91,67%; els professors titulars d’universitat, en un 66,06%; els agregats, en un 84,13%; els catedràtics d’escola universitària, en un 69,01 %, i els professors titulars d’escola universitària han participat en un 26,15%.

De la producció científica valorada l’any 2010, el 90,1% dels PAR es va concentrar en tres tipus d’activitats: articles en revistes (58%), actes de congressos (20,2%) i tesis doctorals(11,9%).

Els articles notables representen un 66,76% del total d’articles, mentre les comunicacions i ponències notables representen un 15,56% del total d’actes.

Pel que fa a les tesis doctorals, el professorat de la UPC va dirigir 268 tesis dins i fora de la UPC. Així mateix, es van enregistrar 30 patents i llicències.

L’informe també destaca el volum d’ingressos per resultats de la transferència de tecnologia (convenis, serveis, projectes europeus, finançament públic i formació) —gestionats pel Centre de Transferència de Tecnologia i la Fundació Politècnica de Catalunya— va ser l’any 2010 de 80,5 milions d’euros.