Esteu aquí: Inici > Notícies per al PDI i el PAS > Canvis al Consell de Direcció

El curs 2012-2013 començarà amb una renovació parcial de l’equip del rector Giró

Canvis al Consell de Direcció

El rector de la UPC, Antoni Giró, ha realitzat una renovació parcial del Consell de Direcció. Un dels motius que han ocasionat part d’aquest canvi ha estat la necessitat d’adaptar-se als nous estatuts que permeten que el rector pugui nomenar fins a onze vicerectors i vicerectores. Conseqüentment, algunes de les persones que exercien la seva responsabilitat com a comissionats han passat a fer-ho com a vicerectors.

16/07/2012
Els canvis són els següents:

El dia 1 de juliol va prendre possessió com a vicerector de Desenvolupament Institucional José B. Mariño que havia estat fins aleshores el delegat del rector per liderar la redacció dels nous estatuts —aprovats el desembre de 2011— i ponent a la comissió creada amb aquest motiu. És enginyer de Telecomunicacions per la UPM i doctor enginyer de Telecomunicació per la UPC. Catedràtic d’universitat al Departament de Teoria del Senyal i Comunicació, va ser director de l’ETSETB entre 1983 i 1986. La seva activitat docent i investigadora se centra en el tractament digital del senyal i les seves aplicacions en les comunicacions, especialment en el desenvolupament de sistemes per a la comprensió de la parla i els sistemes de diàleg.

També el primer de juliol es va fer oficial el nomenament de Joan Majó com a vicerector de Formació Permanent, fins aquell moment comissionat del mateix àmbit. Doctor enginyer industrial per l’ETSEIB i catedràtic d’universitat al Departament d’Enginyeria Agroalimentària i Biotecnologia (DEAB), Majó ha estat vicerector de Comunitat Universitària, director del DEAB i de l’EPSEVG. Joan Majó ha estat comissionat d’Universitats i director general d’Universitats de la Generalitat de Catalunya. També ha presidit el Consorci de Biblioteques Universitàries de Catalunya, el Consorci Escola Industrial de Barcelona i el Consorci Escola Tècnica d'Igualada. La seva activitat de recerca es desenvolupa en l’àmbit de l’enginyeria elèctrica.

D’altra banda el dia 16 de juliol ha tingut lloc la presa de possessió de Josep Lluís Tamarit com vicerector de Personal Acadèmic, en substitució d’Enrique García-Berro que ha estat proposat Director del Programa Serra Hunter (Generalitat de Catalunya). Tamarit és doctor en Ciències Físiques per la UB i catedràtic d’universitat en el Departament de Física i Enginyeria Nuclear. Ha estat sotsdirector de Relacions Internacionals de l’ETSEIB i actualment coordina el Grau d’Enginyeria Física de l’ETSETB. Ha estat director del Departament de Física i Enginyeria Nuclear i vicepresident del Consell de Directors de Departament entre el 2006 i el 2012. La seva recerca es desenvolupa en l’àrea de la matèria condensada i té com a tema central les transicions de fase i la dinàmica de fases desordenades.

El primer de setembre tindrà lloc la presa de possessió de la nova vicerectora de Relacions Institucionals Elisa Sayrol, que substitueix en el càrrec Marisol Marqués que havia demanat el seu relleu. Elisa Sayrol és enginyera de Telecomunicació i doctora per la UPC. És professora titular en el Departament de Teoria del Senyal i Comunicacions i va posar en marxa i va coordinar el Master of Science in Information and Communication Technologies, inclòs en els programes pilots d’adaptació a l’EEES i pioner per la seva impartició en anglès. Ha estat sotsdirectora de Relacions Internacionals i directora de l’ETSETB del 2006 al 2012. La seva recerca està centrada en les estadístiques robustes i d'ordre superior, l’anàlisi d’imatge i vídeo i les tècniques de watermarking.

Un altre canvi al Consell de Direcció és, des del 16 de juliol, la creació del Vicerectorat de Qualitat i Responsabilitat Social, que fusiona el Comissionat de Planificació, Avaluació i Qualitat i el Comissionat per a la Sostenibilitat i la Responsabilitat Social. Ha esta nomenat Gabriel Bugeda com a vicerector de Qualitat i Responsabilitat Social i Agustí Perez Foguet cessa com a Comissionat el primer de setembre.

Finalment, la degana de la FIB, Núria Castell assumirà el proper 1 d’agost la responsabilitat com a delegada del rector al Campus Nord, càrrec rotatori entre els directors d’escoles i facultats del Campus Nord.