Esteu aquí: Inici > Notícies per al PDI i el PAS > S'inicia al Campus Nord un nou model de mobilitat i l'ús del 'whatsapp' per a incidències

Es posen en marxa al Campus Nord dues iniciatives participatives: un nou model de gestió de la mobilitat i un nou servei per a la comunicació d’incidències a través de 'whatsapp'.

14/05/2015
Projectar un campus més habitable i sostenible és la finalitat del nou model de gestió de la mobilitat del Campus Nord en el qual es treballa a la Universitat. Un model que es vol fer de forma participativa i que afecta diversos aspectes: des de com arribar al Campus Nord i on aparcar tot tipus de vehicles, fins a quins itineraris es poden fer al voltant i dins del Campus que siguin accessibles per a tothom o com crear espais comuns més amables on fer activitats diverses.

Amb aquest motiu, el 3 de juny tindrà lloc, a l'Aula Màster del Campus Nord, una jornada participativa adreçada a la comunitat universitària i també a gestors i professionals externs en aquests àmbits, en la qual es donaran a conèixer propostes dels usuaris i unitats gestores del Campus i projectes pilot impulsats per grups de recerca o empreses. La voluntat és reflexionar sobre el model de campus que volem, i identificar i prioritzar actuacions de millora de la mobilitat i l'accessibilitat al Campus Nord. Per participar-hi, cal inscriure's prèviament a través del web de la jornada.

S’iniciarà, així, un procés participatiu impulsat per la Taula de Mobilitat Sostenible i Accessibilitat Universal, creada recentment i de la qual forment part representants de diversos col·lectius tant d’usuaris com de serveis, de gestió i direcció del Campus. El model de gestió resultant d’aquest procés es podria implantar de forma pilot al Campus Nord i estendre’s posteriorment a altres campus o, fins i tot, altres zones de la ciutat.

WhatsappCN, per a incidències del Campus Nord
D’altra banda, des de Coordinació del Campus Nord es posa en marxa un nou servei per a la comunicació d’incidències a través d’una línia de whatsapp. L’objectiu de la iniciativa és que la comunitat d’aquest campus de la UPC (PAS, PDI i estudiantat) pugui comunicar de manera àgil i eficient possibles incidències en els espais comuns del campus i, així, poder identificar-les i actuar amb més celeritat en la seva resolució.

El projecte s’inicia amb una prova pilot del servei, durant tres mesos, entre el PAS que treballa al Campus. Després d’avaluar els resultats del sistema, es preveu fer-lo extensiu a la resta de col·lectius d’aquest campus.

L’usuari ha de gravar el número 618.790.111 a la llista de contactes i comunicar, a través d’un missatge i imatges, la incidència que vulgui notificar sobre els espais comuns (espais exteriors, aparcaments, vestíbuls, passadissos, lavabos, sales de reunions, jardins, etc.). Des de Coordinació de Campus es registrarà la incidència i s’informarà de la resolució a l’emissor.

Aquest servei és una eina complementària a la intranet de sol·licitud de serveis 'FACIL'.